بررسي تأثير ميزان تحصيلات بر ملاكهاي ازدواج در بين دانشجويان 172ص
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

بررسي تأثير ميزان تحصيلات بر ملاكهاي ازدواج در بين دانشجويان 172ص

 

قیمت : 12.000 تومان

 

,چكيده 2

,پيشگفتار 3

,فصل اول : " طرح تحقيق" 

,مقدمه 6

,بيان مسئله 11

,2-1- سئوال تحقيق 15

,3-1- اهداف تحقيق 16

,4-1- ضرورت و اهميت تحقيق 18

 

,فصل دوم: " ادبيات تحقيق"

,الف- ازدواج

,1-1-2- تعريف ازدواج 22

,2-1-2- ازدواج بعنوان يك پديده اجتماعي و تحول آن 25

,3-1-2- انواع ازدواج و معيارهاي آن 31

,4-1-2- تاريخ تحولات خانواده و ازدواج در ايران 37

,ب- پيشينه تحقيق

,1-2-2- تحقيقات داخلي 47

,2-2-2- تحقيقات خارجي 51

,ج- چارچوب نظري

,1-3-2- نظريه همسان همسري 59

,2-3-2- نظريه نيازهاي شخصيتي مكمل 69

,3-3-2- نظريه مجاورت مكاني (همجواري) 74

,4-3-2- نظريه تأثير تصور از والدين در انتخاب همسر 76

,5-3-2- تئوري تصور از همسر مطلوب 79

,بسوي يك نظريه تركيبي 79

,6-3-2- نظريه مبادله 82

,بيان فرضيه ها 85

,مدل تحليلي 86

 

,فصل سوم: " چارچوب روش تحقيق"

,روش تحقيق  88

,2-3- تكنيك جمع آوري اطلاعات 89

,3-3- اعتبار و روائي 89

,4-3- نمونه تحقيق 90

,5-3- روش نمونه گيري و تعيين حجم نمونه  90

,6-3- روشهاي آماري تجزيه و تحليل اطلاعات 92

,7-3- زمان و مكان تحقيق 93

,8-3- كاربرد علمي و عملي پژوهش 93

,9-3- متغيرهاي تحقيق 94

,10-3- تعاريف عملياتي متغيرهاي تحقيق 94

 

,فصل چهارم : 

,توصيف داده ها 98

 

,فصل پنجم:

,نتيجه گيري  149

,محدوديت ها 151

,يشنهادات  152

,منابع و مأخذ 153

,پيوستها

,پرسشنامه

 

فهرست جداول

 

جدول 1-4- فراواني و درصد پاسخ هاي آزمودنيها به سئوال شماره 1 (زيبايي ظاهري) 99

جدول 2-4- فراواني و درصد پاسخ هاي آزمودنيها به سئوال شماره 2 (آراستگي ظاهري) 100

جدول 3-4- فراواني و درصد پاسخ هاي آزمودنيها به سئوال شماره 3 (خوش اندام بودن) 101

جدول 4-4- فراواني و درصد پاسخ هاي آزمودنيها به سئوال شماره 4 (سن همسر) 102

جدول 5-4- فراواني و درصد پاسخ هاي آزمودنيها به سئوال شماره 5 (خواندن قرآن و كتابهاي ديني) 103

جدول 6-4- فراواني و درصد پاسخ هاي آزمودنيها به سئوال شماره 6 (رعايت حجاب) 104

جدول 7-4- فراواني و درصد پاسخ هاي آزمودنيها به سئوال شماره 7 (روزه گرفتن) 105

جدول 8-4- فراواني و درصد پاسخ هاي آزمودنيها به سئوال شماره 8 (فاميل بودن همسر) 106

جدول 9-4- فراواني و درصد پاسخ هاي آزمودنيها به سئوال شماره 9 (همشهري بودن همسر) 107

جدول 10-4- فراواني و درصد پاسخ هاي آزمودنيها به سئوال شماره 10 (زبان و قوميت يكسان)  108

جدول 11-4- فراواني و درصد پاسخ هاي آزمودنيها به سئوال شماره 11 (شغل پدر همسر) 109

جدول 12-4- فراواني و درصد پاسخ هاي آزمودنيها به سئوال شماره 12 (شغل مادر همسر) 110

جدول 13-4- فراواني و درصد پاسخ هاي آزمودنيها به سئوال شماره 13 (درآمد پدر همسر) 111

جدول 14-4- فراواني و درصد پاسخ هاي آزمودنيها به سئوال شماره 14 (درآمد مادر همسر) 112

جدول 15-4- فراواني و درصد پاسخ هاي آزمودنيها به سئوال شماره 15 (تحصيلات پدر همسر) 113

جدول 16-4- فراواني و درصد پاسخ هاي آزمودنيها به سئوال شماره 16 (تحصيلات مادر همسر) 114

جدول 17-4- فراواني و درصد پاسخ هاي آزمودنيها به سئوال شماره 17 (درآمد همسر) 115

جدول 18-4- فراواني و درصد پاسخ هاي آزمودنيها به سئوال شماره 18 (تحصيلات تحصيلات همسر) 116

جدول 19-4- فراواني و درصد پاسخ هاي آزمودنيها به سئوال شماره 19 (شغل همسر) 117

جدول 20-4- فراواني و درصد پاسخ هاي آزمودنيها به سئوال شماره 20 (مهريه) 118

جدول 21-4- فراواني و درصد پاسخ هاي آزمودنيها به سئوال شماره 21 (جهيزيه) 119

جدول 22-4- فراواني و درصد پاسخ هاي آزمودنيها به سئوال شماره 22 (اهميت توجه به نظر والدين) 120

جدول 23-4- فراواني و درصد پاسخ هاي آزمودنيها به سئوال شماره 23 (همسان تحصيلي) 121

جدول 24-4- فراواني و درصد پاسخ هاي آزمودنيها به سئوال شماره 24 (ميزان تحصيلات همسر) 122

جدول 25-4- فراواني و درصد پاسخ هاي آزمودنيها به سئوال شماره 25 (اعتقاد ديني خود فرد) 123

جدول 26-4- فراواني و درصد پاسخ هاي آزمودنيها به سئوال شماره 26 (تناسب سني) 124

جدول 27-4- فراواني و درصد پاسخ هاي آزمودنيها به سئوال شماره 27 (سن مورد نظر براي همسر) 125

جدول 28-4- فراواني و درصد پاسخ هاي آزمودنيها به سئوال شماره 28 (مقبوليت اجتماعي خانواده همسر) 126

جدول 29-4- فراواني و درصد پاسخ هاي آزمودنيها به سئوال شماره 29 (اصالت خانواده همسر) 127

جدول 30-4- فراواني و درصد آزمودنيها به تفكيك جنس 128

جدول 31-4- فراواني و درصد آزمودنيها به تفكيك تحصيلات 129

جدول 32-4- فراواني و درصد آزمودنيها به تفكيك سن 130

جدول 33-4- فراواني و درصد آزمودنيها به تفكيك جنس و سطح تحصيلات 131

جدول 34-4- خلاصه شاخص های آماری نمره های آزمایشی در ملاکهای ازدواج 132

جدول 35-4- خلاصه نتايج تحليل و اريانس يك طرفه (به تفكيك چهار گروه سني) 141

جدول 36-4- خلاصه نتايج آزمون t گروههاي مستقل (به تفكيك جنس) 143

جدول 37-4- خلاصه نتايج آزمون t گروههاي مستقل (به تفكيك سطح تحصيلات) 145

 

فهرست نمودارها

 

شكل 1 : نمودار ستوني فراواني آزمودني ها به تفكيك جنس 128

شكل 2 : نمودار ستوني فراواني آزمودني ها به تفكيك تحصيلات 129

شكل 3 : نمودار ستوني فراواني آزمودني ها به تفكيك سن 130

شكل 4 : نمودار ستوني فراواني آزمودني ها به تفكيك جنس و سطح تحصيلات 131

شكل 5 : هيستوگرام نمره هاي آزمودني ها در ملاك زيبايي ظاهري 134

شكل 6 : هيستوگرام نمره هاي آزمودني ها در ملاك اعتقاد مذهبي 135

شكل 7 : هيستوگرام نمره هاي آزمودني ها در ملاك قوميت 136

شكل 8 : هيستوگرام نمره هاي آزمودني ها در ملاك رفاه مادي 137

شكل 9 : هيستوگرام نمره هاي آزمودني ها در ملاك سطح تحصيلات همسر 138

شكل 10 : هيستوگرام نمره هاي آزمودني ها در ملاك سن همسر 139

شكل 11 : هيستوگرام نمره هاي آزمودني ها در ملاك اصالت 140

 

 



بررسي تأثير آموزش پيش ‏دبستاني بر يادگيري مهارتهاي رواني ـ حركتي و سازگاري اجتماعي دانش‏آموزان دوره
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

بررسي تأثير آموزش پيش ‏دبستاني بر يادگيري مهارتهاي رواني ـ حركتي و سازگاري اجتماعي دانش‏آموزان دوره ابتدايي 152ص

 

قیمت : 11.000 تومان

 

 

 

,فصل اول: مقدمه

,مقدمه 1

,بيان مساله   2

,ضرورت و اهداف تحقيق  6

,اهداف پژوهش   7

,فرضيه هاي پژوهش   7

,تعاريف و اصطلاحات   8

 

,فصل دوم: مباني نظري و پيشينه پژوهش

,خلاصه اي از فصل دوم   11

,تاريخچه آموزش پيش دبستاني   11

,تعريف دوره پيش دبستاني   21

,ويژگيهاي كودك در دوره پيش دبستاني   21

,اهداف دوره پيش دبستاني   25

,مهارتهاي رواني ـ حركتي در دوره دبستان   27

,تحول حركت در كودكان دبستاني   29

,مهارتهاي رواني ـ حركتي   31

,سازگاري اجتماعي   42

,روابط با همسالان   48

,وظيفه مهد كودك و مراكز پيش دبستاني از ديدگاه آدلر   66

,پيشينه پژوهش   73

 

,فصل سوم: روش شناسي

,روش پژوهش   90

,ابزار پژوهش   90

,جامعه آماري   92

,گروه نمونه و روش نمونه گيري   92

,متغيرها   93

,روش اجراي پژوهش   93

,روشهاي آماري   93

,فصل چهارم: تجزيه و تحليل اطلاعات

,تجزيه و تحليل نتايج   95

,يافته هاي جانبي پژوهش   102

 

,فصل پنجم: يافته هاي پژوهش و بحث دربارة نتايج آن

,محدوديت هاي پژوهش   118

,پيشنهادات   118

 

,منابع   121

,ضمائم    130

 

فهرست جداول

جدول شماره 2- مقوله هاي اصلي در حوزه رواني ـ حركتي   34

جدول شماره 1-2- شاخص هاي رشد رفتار طبيعي   55

جدول شماره 2-2- مراحل رشد رواني ـ اجتماعي اريكسون   59

جدول شماره 3-2- تشخيص هدفهاي كودكان ناسازگار   68

جدول شماره 1- توزيع فراواني آزمودنيها بر حسب جنسيت   95

جدول شماره 2- توزيع فراواني آزمئدنيها برحسب گروه آموزش ديده و آموزش نديده   95

جدول شماره 3- توزيع فراواني آزمودنيها بر حسب   96

جدول شماره 4- توزيع فراواني آزمودنيها بر حسب كلاس   96

جدول شماره 5-  توزيع فراواني شغل پدر آزمودنيها   97

جدول شماره 6- توزيع فراواني شغل مادر آزمودنيها   97

جدول شماره 7- توزيع فراواني سطح تحصيلات پدر آزمودنيها   98

جدول شماره 8- توزيع فراواني سطح تحصيلات مادر آزمودنيها   98

جدول شماره 9- مقايسه ميانگينهاي گروه آموزش ديده و آموزش نديده در مهارتهاي رواني ـ حركتي   99

جدول شماره 10- مقايسه ميانگينهاي سازگاري اجتماعي و مؤلفه هاي آن در دو گروه آموزش ديده و

آموزش نديده   100

جدول شماره 11- مقايسه ميانگينهاي دختران و پسران آموزش ديده در متغير مهارتهاي رواني ـ حركتي   100

جدول شماره 12- مقايسه ميانگينهاي دختران و پسران آموزش نديده در متغير مهارتهاي رواني ـ حركتي   101

جدول شماره 13- مقايسه ميانگينهاي دختران و پسران آموزش ديده در سازگاري اجتماعي   101

جدول شماره 14- مقايسه ميانگينهاي دختران و پسران آموزش نديده در سازگاري اجتماعي    102

جدول شماره 15- مقايسه ميانگينهاي دختران و پسران در مهارتهاي رواني ـ حركتي و سازگاري اجتماعي   102

جدول شماره 16- مقايسه ميانگينهاي دو گروه آموزش ديده و آموزش نديده به تفكيك سن در دو متغير

مهارتهاي روانـي ـ حركتي و سازگاري اجتماعي   103

جدول شماره 17- مقايسه ميانگينهاي گروه آموزش ديده و آموزش نديده به تفكيك جنس در

مهارتهاي رواني ـ حركتي و سازگاري اجتماعي   104

جدول شماره 18- مقايسه ميانگينهاي  مهارتهاي رواني ـ حركتي و سازگاري اجتماعي دانش آموزان

براساس وضعيت اشتغال مادر  105

جدول شماره 19- مقايسه ميانگينهاي مهارتهاي رواني ـ حركتي براساس شغل پدر با استفاده از

تحليل واريانس يك طرفه   105

جدول شماره 20- آزمون توكي براي تشخيص تفاوتهاي معنادار بين ميانگين ها   106

جدول شماره 21- مقايسه ميانگينهاي سازگاري اجتماعي براساس شغل پدر با استفاده از

تحليل واريانس يك طرفه   106

جدول شماره 22- مقايسه ميانگين هاي رواني ـ حركتي كودكان براساس تحصيلات پدر با استفاده

از تحليل واريانس يك طرفه   107

جدول شماره 23- آزمون تعقيبي توكي براي تعيين معناداري تفاوت ميانگين هاي رواني ـ حركتي

براساس تحصيلات پدر   107

جدول شماره 24- مقايسه ميانگينها در اسزگاري اجتماعي براساس تحصيلات پدر با استفاده از تحليل واريانس

يك طرفه   108

جدول شماره 25- آزمون توكي براي مقايسه ميانگينها در سازگاري اجتماعي براساس تحصيلات پدر   108

جدول شماره 26- مقايسه ميانگين مهارتهاي رواني ـ حركتي براساس تحصيلات مادر با استفاده از تحليل

واريانس يك طرفه  109

جدول شماره 27-  آزمون توكي براي مقايسه دو به دو ميانگينهاي رواني ـ حركتي براساس تحصيلات مادر   109

جدول شماره 28- مقايسه ميانگين سازگاري اجتماعي براساس تحصيلات مادر با استفاده از تحليل واريانس

يك طرفه   110

جدول شماره 29- همبستگي بين زيرمقياسهاي سازگاري اجتماعي با يكديگر و با مهارتهاي رواني ـ حركتي   111

 



بررسی ارتباط آموزشهای فنی و حرفه ای رسمی (بخش صنعت) با نیازهای بازار کار از دیدگاه مدیران صنایع 130ص
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

بررسی ارتباط آموزشهای فنی و حرفه ای رسمی (بخش صنعت) با نیازهای بازار کار از دیدگاه مدیران صنایع 130ص

 

قیمت : 10.000 تومان

 

 

,فصل اول - كليات تحقيق

,مقدمه

,بيان مسئله

,اهميت و ضرورت پژوهش

,اهداف تحقيق

,سؤالات تحقيق

,تعاريف عملياتي واژه ها

,

,فصل دوم - مطالعه منابع مربوط به موضوع تحقيق

,مقدمه

,مفهوم رشد و توسعة اقتصادي

,عوامل توسعه اقتصادي

,نقش منابع انساني در توسعة اقتصادي

,آموزش

,تعريف آموزش و پرورش

,مفهوم برنامه ريزي آموزشي

,جايگاه نيازسنجي در برنامه ريزي آموزشي

,نيازسنجي آموزشي

,مفهوم نياز

,منابع نيازهاي آموزشي

,انواع نيازسنجي

,كار

,عرضة نيروي كار

,بازار كار

,نياز بازار كار

,مسايل موجود در ارتباط نظام آموزشي و بازار كار

,ضرورت تحكيم پيوند نظام آموزشي و بازار كار

,تعاريف آموزش فني و حرفه اي

,رويكردهاي عمده در آموزش فني و حرفه اي

,نارسائي هاومسائل آموزش فني وحرفه اي در ارتباط با بازار كار

,آموزش فني و حرفه اي در ايران

,سير تحول آموزش فني و حرفه اي در ايران

,تحولات گذشته تحليل مشكلات و چشم انداز آينده آموزش فني و حرفه‌اي در برنامه سوم توسعه

,مشكلات و تنگناها

,نقاط ضعف مشكلات تنگناها

,چالشهاي آينده بخش فني و حرفه‌اي‌

,سياست‌هاي استراتژيك بخش آموزش فني و حرفه اي

,سياست هاي اجراي آموزش فني و حرفه اي

,راهكارهاي اجرايي

,تكنولوژي اطلاعات و ارتباطات چيست؟

,مشخصه هاي تكنولوژي ارتباطات

,ويژگيهاي تكنولوژي اطلاعات و ارتباطات

,دلايل استفاده از تكنولوژي اطلاعات و ارتباطات

,تكنولوژي اطلاعات وارتباطات چه تغييري درآموزش ايجادمي‌كند

,روش هاي اجرايي براي بكارگيري تكنولوژي اطلاعات و ارتباطات

,چه تغييراتي براي به كارگيري تكنولوژي اطلاعات و ارتباط (ICT ) در آموزشهاي آكادميك لازم است

,پيشينة پژوهش

,

,فصل سوم - روش اجراي تحقيق

,مقدمه

,جامعة آماري

,نمونة آماري

,روش تحقيق

,ابزار جمع آوري اطلاعات

,اعتبار و پايائي پرسشنامه

,روش تجزيه و تحليل داده ها

,

,فصل چهارم - تجزيه و تحليل اطلاعات جمع آوري شده

,آزمون مربوط به سؤال اول تحقيق

,آزمون مربوط به سؤال دوم تحقيق

,آزمون مربوط به سؤال سوم تحقيق

,آزمون مربوط به سؤال چهارم تحقيق

,آزمون مربوط به سؤال پنجم تحقيق

,آزمون مربوط به سؤال ششم تحقيق

,آزمون مربوط به سؤال هفتم تحقيق

,

,فصل پنجم - بحث و نتيجه گيري

,نتيجه گيري و ارائه پيشنهادات مربوط به سؤال اول و دوم تحقيق

,نتيجه گيري و ارائه پيشنهادات مربوط به سؤال سوم و چهارم تحقيق

,نتيجه گيري و ارائه پيشنهادات مربوط به سؤال پنجم تحقيق

,نتيجه گيري و ارائه پيشنهادات مربوط به سؤال ششم تحقيق

,نتيجه گيري و ارائه پيشنهادات مربوط به سؤال هفتم تحقيق

,محدوديتها و تنگناهاي پژوهش

,پيشنهادات براي پژوهشهاي آتي

,منابع و مأخذ

 

 

 



بررسی بررسي باورها و اعتقادات از زايمان تا 7 سالگي كودك 80ص
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

بررسی بررسي باورها و اعتقادات از زايمان تا 7 سالگي كودك 80ص

 

قیمت : 6000 تومان

 

,چكيده تحقيق 

,مقدمه 

,فصل اول : كليات تحقيق

,بيان مسئله 

,ضرورت انتخاب موضوع 

,پيشينه تحقيق 

,اهداف تحقيق 

,روش تحقيق 

,ابزار تحقيق 

,قلمرو تحقيق 

,زمان تحقيق 

,سوالات تحقيق 

,مشكلات تحقيق 

 

 

 

,فصل دوم : چهارچوب نظري تحقيق

,كاركرد گرايي 

,تعريف فنكسيون يا كاركرد 

,مفهوم كاركرد 

,اصول كاركردگرايي 

 

,فصل سوم : معرفي كلي روستا

,راهنماي مسافرين جهت سفر به روستاي طولاب 

,معرفي شهرستان ايلام 

,موقعيت جغرافيايي روستاي طولاب 

,علل پيدايش روستا 

,موقعيت طبيعي روستا 

,شرايط اقليمي روستاي طولاب 

,حداكثر و حداقل دما 

,عوارض مهم طبيعي روستاي طولاب 

,جمعيت روستاي طولاب 

,تاسيسات و خدمات روستاي طولاب 

,وجه تسميه 

,مذهب مردم روستاي طولاب 

,زبان مردم روستاي طولاب 

,وضعيت اشتغال مردم روستاي طولاب 

,ساخت قدرت در روستاي طولاب 

 

,فصل چهارم : يافته هاي تحقيق

,اعتقادات و باورها هنگام زايمان در روستاي طولاب 

,اعتقادات و باورها در دوران حاملگي قبل از تولد كودك 

,بچه ميري – سقط جنين 

,آيين روشن كردن چراغ 

,زايمان و تولد كودك 

,ناف بريدن كودك 

,تغذيه و تابوهاي غذاي 

,رسم پخت آش هفتلان 

,رسم پخت آش سرچلگانه 

,لباس نوزاد در چهل روزگي 

,اعتقادات و باورها مربوط چهل روز اول زندگي 

,دندان در آوردن كودك و پخت آش دامو 

,سوراخ كردن گوش نوزاد دختر 

,از شير گرفتن كودك 

,مراسم ختنه به صورت سنتي 

,مدرسه و تحصيل كودكان در روستاي طولاب 

,تحليل كاركردي باورهاي روستاي طولاب 

,منابع و مأخذ :

 

 



بررسی اختلالات خواب در ميان دانشجويان پزشكي و غير پزشكي 80ص
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

بررسی اختلالات خواب در ميان دانشجويان پزشكي و غير پزشكي 80ص

 

قیمت : 6.000 تومان

 

,فصل اول : مقدمه

,بيان مسئله

,پيشينه‌ي پژوهش :

,تاريخچه‌‌ي موضوع پژوهش

,اهداف تحقيق

,اهداف ويژه

,فرضيات پژوهش

,اهميت پژوهش

,متغيرها

,روش انجام پژوهش

,محيط پژوهش

,ابزار تحقيق

,روش‌هاي تجزيه و تحليل داده‌ها

,روش‌هاي آماري مورد استفاده

,محدوديت‌هاي تحقيق

,تعريف واژه‌ها

,كيفيت خواب

 

,فصل دوم : ادبيات پژوهش

,مراحل خواب طبيعي

,الگوي EEG در خواب NON REM

,EEG در مرحله‌ي دوم (STAGE II)

,مرحله‌ي چهارم خواب (STAGE IV)

,الگوي EEG در خواب REM

,اختلال خواب

,طبقه بندي كلي اختلالات خواب

,بدخوابي يا ديس سومنيا

,اختلالات داخلي – روانپزشكي و خواب

,اختلالات فرضي يا طبقه بندي نشده‌ي خواب

,انواع اختلالات خواب

,بي‌خوابي

,حمله ي خواب ( ناركوپسي )

,خر خر

,سندرم پاهاي بي‌قرار

,وقفه‌ي تنفسي ( آپنه )

,بررسي نظريات موجود ، پيرامون خواب

,نظريات برخواسته از ديدگاه روان شناسي

,نظريات برخواسته از ديدگاه زيست پزشكي و عصب شناسي

,نظريات برخواسته از فلسفه و عرفان

,دانشمندان علم روانشناسي

,تعبير خواب از ديدگاه فرويد ( روان كاوي )

,صرفه جويي و ذخيره انرژي در زمان خواب

,بررسي آيات و احاديث ،‌پيرامون خواب

,پيشينه‌ي پژوهش

,مطالعات مشابه داخلي

,پراكندگي اختلال

,آپنه‌ي خواب

,سندرم پاي بي‌قرار

,كابوس شبانه

,راه رفتن در خواب

,افراد فاقد اختلال

,نتايج حاصل از مقايسه‌ي دموگرافيك

,مطالعات مشابه خارجي

 

,فصل سوم : روش تحقيق

,زمينه يابي

,محيط پژوهش

,تعريف

,نمونه‌گيري در دسترس

,تعريف نمونه‌ي در دسترس

,متغير

,ابـزار تحقيق

,پرسشنامه

,روش‌هاي آماري مورد استفاده

,آمار توصيفي ،‌تحليلي

 

,فصل چهارم : فاقد فصل 4 می باشد

 

,فصل پنجم : نتيجه‌گيري

,تحليل فرضيات پژوهش

,تحليل نتايج پژوهشي

,پيشنهادات و انتقادات

,فهرست منابع

,منابع لاتين

 

 



بررسی اثربخشی نمایش عروسکی بر افزایش مهارت های اجتماعی دختران کم توان ذهنی آموزش پذیر 92ص
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

بررسی اثربخشی نمایش عروسکی بر افزایش مهارت های اجتماعی دختران کم توان ذهنی آموزش پذیر 92ص

 

قیمت : 7000 تومان

 

 

,فصل اول  1

,مقدمه2

,بیان مساله    3

,اهمیت و ضرورت پژوهش  7

,تعریف مفهومی و عملیاتی پژوهش   9  متغیر مستقل 9 متغیر وابسته  10اهداف پژوهش    10

,هدف کلی    10 اهداف اختصاصی   10

,اهداف کاربردی   10

,فرضیه های پژوهش  11

,فرضیه اصلی 11

,فرضیه های فرعی 11

 

,فصل دوم 12 مقدمه    13 تاریخچه کم توانی ذهنی 14  تعاریف کم توانی ذهنی    15    طبقه بندی کم توانی ذهنی21

,کم توانان ذهنی آموزش پذیر  21

,کم توانان ذهنی تربیت پذیر21

,کم توانان ذهنی حمایت پذیر   22

,طبقه بندی بر اساس دیدگاه انجمن روانپزشکی آمریکا    22

,طبقه بندی بر اساس دیدگاه سازمان بهداشت جهانی  23

,علل کم توانی ذهنی  23

,خصوصیات کم توانی ذهنی خفیف    25

,مهارت های اجتماعی26

,عوامل انتخاب مهارت های اجتماعی  29

,آموزش مهارت های اجتماعی به کم توانان ذهنی    29

,نقش و اهمیت هنر    31  

,تعریف نمایش32

,خاستگاه نمایش   34

,نمایش به عنوان درمان   36

,نمایش عروسکی و انواع آن42  

,عروسک های سایه ای   42

,عروسک های دستکشی 43عروسک های میله ای 43   عروسک های انگشتی  44    عروسک های خیمه شب بازی و اسباب بازی های پارچه ای44

,تحقیقات انجام شده در خارج از کشور    47

,تحقیقات انجام شده در داخل کشور   53   

 

,فصل سوم58  طرح پژوهش  59 جامعه آماری  60 

,روش نمونه گیری61  ابزار پژوهش 61

,قلمروها و زیر قلمرهای واینلند 63

,قلمرو ارتباطی63 

,قلمرو مهارت های زندگی روزمره 63

,قلمرو اجتماعی شدن 64

,قلمرو مهارت های حرکتی  64

,قلمرو رفتارهای ناسازگار    64

,روش تجزیه و تحلیل داده ها    65

,روش اجرا 65

,ملاحظات اخلاقی70

 

,فصل چهارم 71

,مقدمه  71

,آمار توصیفی  71

,آمار استنباطی 73

 

,فصل پنجم   76

,مقدمه  77

,فرضیه اول 77

,فرضیه دوم78

,فرضیه سوم79

,فرضیه چهارم  80

,محدودیت های پژوهش81

,پیشنهادات پژوهش   82

,پیوست ها 83

 

 فهرست جداول

 

جدول 4-1: دامنه سنی دانش آموزان کم توان ذهنی آموزش پذیر 71

جدول 4-2: توزیع سطح تحصیلی دانش آموزان کم توان ذهنی آموزش پذیر72

جدول4-3: بررسی نرمالیتی(K-S) متغیرهای پژوهش72

جدول 4-4: مقایسه میانگین نمرات خرده آزمون های واینلند73

 

 



بررسی اثرات آموزش مهارتهاي زندگي بر عزت نفس و وضعيت رفتاري نوجوانان 210ص
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

بررسی اثرات آموزش مهارتهاي زندگي بر عزت نفس و وضعيت رفتاري نوجوانان 210ص

 

قیمت : 13000 تومان

 

,فصل اول: كليات پژوهش

 

,فصل دوم: مروري بر پيشينه پژوهش

 

,فصل سوم: روش و تحقيق

 

,فصل چهارم:

,الف: تحليل توصيفي داده‌ها

,ب: تحليل استنباطي داده‌ها

 

,فصل پنجم:

,بحث و نتيجه گيري

,تبيين يافته هاي تحقيق

,نتيجه گيري كلي

,محدوديت هاي پژوهش

,پيشنهادات

 

 



بررسي اثر بخشي درمان گروهي با رويكرد تحليل محاوره‌اي برن (TA) برافزايش ابراز احساسات و رضايت زناشويي
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

بررسي اثر بخشي درمان گروهي با رويكرد تحليل محاوره‌اي برن (TA) برافزايش ابراز احساسات و رضايت زناشويي در بين زنان 134ص

 

قیمت : 10000 تومان

 

,چکيده

,فصل اول:کليات مقدمه

,بيان مساله

,اهميت وضرورت انجام تحقيق

,اهداف پژوهش

,فرضيه هاي تحقيق

,متغيرها1

,تعريف نظري متغيرهاي تحقيق

,تعريف عملياتي متغرهاي تحقيق

 

,فصل دوم: ادبيات وپيشينه پژوهش

,مقدمه    

,خانواده وساختار آن  

,رضايت زناشويي

,عوامل موثر بر رضايت زناشويي

,تاثير رضايت زناشويي برسايرابعادزندگي

,نظريه چرخه زندگي

,عوامل آسيب رسان به رضايت زناشويي

,رضايت زناشويي وابراز احساسات

,ابراز احساسات

,پايه هاي ارتباط زناشويي

,موفقيت روابط زناشويي

,بيان عواطف واحساسات

,تعارض درابرازاحساسات وعواطف

,چگونه احساسات ناخوشايندخودراباهمسردرميان بگذاريم؟

,قواعد بيانگر احساسات

,ابرازعشق ومحبت زوجين نسبت به يکديگر

,عوامل موثردررابطه سالم زناشويي

,توجه (رفتارکلامي وغيرکلامي)

,گوش دادن

,ستايش وتقدير

,رابطه زناشويي ازديدگاه اسلام4

,تحليل محاوره اي

,فرضهاي فلسفي(TA)

,خوشگذراني-نقش –بازي کردن  

,کاربرد-اهداف تغييرات در(TA)

,استقلال

,ارتباط باز

,دستورالعمل درمان-سه (P )

,الگوي حالات رواني

,والد

,بالغ

,کودکوضعيتهاي زندگي

,من خوب نيستم شما خوب هستيد 

,من خوب نيستم شما خوب نيستيد

,من خوب هستم شما خوب نيستيد

,من خوب هستم شما خوب هستيد

,آسيب شناسي ساختاري

,آلودگي

,طرد

,تحليل تبادلها-وقت گذراني

,کلک بازي قصه ها

,روابط متقابل

,روابط متقابل مکمل

,روابط متقابل متقاطع

,نوازش

,مثلث نمايشي کارپمن

,تحليل ارتباط محاوره اي ودرمان

,تعريف گروه

,روان درماني گروهي

,هدفهاي گروه درماني

,گروه درماني بارويکردتحليل محاوره اي71

,وظايف درمانگر وهدف درمان بارويکردتحليل محاوره اي

,خانواده درماني

,تحقيقات انجام شده درداخل

,تحقيقات انجام شده درخارج

,خلاصه وجمع بندي

 

,فصل سوم:روش انجام پژوهش

,روش پژوهش

,جامعه مورد مطالعه

,حجم نمونه وروش نمونه گيري

,ابزارهاي جمع آوري اطلاعات:

,الف)پرسشنامه انريچ

,ب)پرسشنامه بيان احساسات

,روش اجراي پژوهش

,روشهاي آماري وتجزيه وتحليل اطلاعات

 

,فصل چهارم : تجزيه وتحليل آماري

,تجزيه وتحليل توصيفي داده ها وجدولها

,تجزيه وتحليل استنباطي يافته ها و فرضيه ها

 

,فصل پنجم: بحث ونتيجه گيري

,مقدمه

,بحث در زمينه فرضيه هاي پژوهش

,پيشنهادها

,الف :براساس يافته ها

,ب: براي آيندگان

,محدوديتهاي پژوهش

,منابع

,پيوستها

 

 



بررسی اثر بخشی درمان براساس رویکرد طرحواره- محور برافزایش رضایت زناشویی زنان خوابگاههای دانشکده روان
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

بررسی اثر بخشی درمان براساس رویکرد طرحواره- محور برافزایش رضایت زناشویی زنان خوابگاههای دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه 123ص

 

قیمت : 10000 تومان

 

,فصل اول:

,مقدمه 

,بیان مساله 

,اهمیت و ضرورت تحقیق 

,اهداف تحقیق 

,فرضیه‌های تحقیق 

,متغیرهای تحقیق 

,تعاریف مفهومی و عملیاتی واژگان اختصاصی

 

,فصل دوم:

,2-1. خانواده 

,2-2. ازدواج 

,2-3. رضایت زناشویی 

,2-4. عوامل موثر بر رضایت زناشویی 

,2-4-1. سن ازدواج و رضایت‌مندی زناشویی 

,2-4-2. جنس و تفاوتهای جنسیتی در رضایت زناشویی 

,2-4-3. مهارت‌های ارتباطی و رضایت زناشویی 

,2-4-4. تفکر و شناخت در رضایت زناشویی 

,2-4-5. سوابق تربیتی و خانوادگی و رضایت زناشویی 

,2-4-6. خانواده اصلی و نقش شناخت‌ها، اندیشه و باورهای زیر بنایی در رضایت زناشویی 

,2-5. طرحواره 

,2-5-1. طرحواره‌ها و افکار خودکار 

,2-5-2. طرحواره‌ها و اسنادها 

,2-5-3. طرحواره‌ها و انتظارات 

,2-5-4. طرحواره‌ها و فرضیات 

,2-5-5. طرحواره‌ها و استانداردها 

,2-5-6. نقش طرحواره‌ها در روابط خانوادگی 

,2-5-6- الف). شکل گیری طرحواره‌های خانوادگی 

,2-5-7. طرحواره‌های ناکارآمد 

,2-5-8. منشاء طرحواره‌های ناکارآمد اولیه 

,2-5-9. انواع طرحواره‌های ناکارآمد اولیه 

,2-5-9- الف). حوزه اول: بریدگی و طرد 

,2-5-9- ب). حوزه دوم: خود گردانی و عملکرد مختل 

,2-5-9- ج). حوزه سوم: محدودیت‌های مختل 

,2-5-9- د). حوزه چهارم: معطوف به دیگری بودن

,2-5-9- ر). حوزه پنجم: گوش به زنگی بیش از حد و باز داری 

,2-5-10. خصوصیات طرحواره‌های ناکارآمد اولیه 

,2-5-11. سبک‌های مقابله‌ای ناکارآمد 

,2-5-12. طرحواره درمانی 

,2-5-12- الف). شناسایی و ارزیابی طرحواره‌های ناکارآمد اولیه

,2-5-12- ب). تغییر، اصلاح و بازسازی طرحواره‌های ناکارآمد اولیه

,2-5-13. بازسازی طرحواره‌های حاصل از خانواده اصلی در رویکرد طرحواره- محور 

,2-5-13- الف). راهبردهای تجربی (هیجانی)

,2-5-13- ب). راهبردهای شناختی 

,2-5-13- ج). تکنیک‌های بین فردی 

,2-5-13- د). الگو شکنی رفتاری 

,2-6. حمایت پژوهشی از اثر بخشی رویکرد طرحواره- محور

 

,فصل سوم:

,3-1. روش پژوهش

,3-2. جامعه آماری، نمونه پژوهش و روش نمونه گیری

,3-3. روش جمع آوری داده‌ها

,3-4. ابزار پژوهش و اعتبار و پایایی آزمونها 

,3-4-1. فرم مشخصات دموگرافیک، نمونه مورد پژوهش

,3-4-2. پرسشنامه DASS

,3-4-3. پرسشنامه فرم کوتاه طرحواره یانگ (YSQ)

,3-4-4. پرسشنامه رضایت زناشویی امزیچ

 

 



اثرات و عوامل مؤثر بر طلاق در خانواده هاي شهرستان نيشابور 80ص
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

اثرات و عوامل مؤثر بر طلاق در خانواده هاي شهرستان نيشابور 80ص   

 

قیمت : 6000 تومان

 

 

 

فصل اول : کلیات تحقیق

,مقدمه  1

,بیان مسئله  3

,اثرات و عوارض طلاق  6

,آثار اجتماعی طلاق  7

,عوامل مؤثر بر طلاق  9

,راه حل مسئله  11

,اهمیت و ضرورت تحقیق  13

,اهمیت تحقیق از لحاظ اجتماعی  15

,اهمیت تحقیق از لحاظ شخصی  17

,ضرورت تحقیق  18

,اهداف تحقیق  19

,هدف کلی  20

 

فصل دوم : مبانی نظری و پیشینه تحقیق

, مبانی نظری  21

,طلاق از دیدگاه اسلام  27

,طلاق از دیدگاه قرآن  29

,طلاق از دیدگاه مسیحیت  31

,تاریخچه طلاق  33

,طلاق و انواع آن  33

,پیشینه تحقیق  35

,مدل  37

,فرضیه های تحقیق  38

,مفاهیم و متغیر ها  38

 

فصل سوم : روش تحقیق

,روش تحقیق  40

,نحوه انجام کار  40

,جامعه آمار ی 40

,جمعیت نمونه و شیوه نمونه گیری  40

 

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات

,نمودار و جداول مربوط به طلاق  65-41

 

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات

,نتایج یافته ها  66

,پیشنهادات  69

,پرسشنامه  69

,منابع و مأخذ 70