بررسی انواع و میزان اختلالات رفتاری در بین دانش آموزان دختر و پسر 95ص
قیمت : 7.000 تومان
« فصل اول »
مقدمه
طرح مساله و چارچوب نظری آن
اهمیت و ضرورت تحقیق :
اهداف تحقیق :
فرضیه های تحقیق :
فرضیه اصلی :
فرضیه های فرعی :
متغیر ها در فرضیه کلی
تعاریف نظری
تعاریف نظری :
« فصل دوم »
ادبیات تحقیق
مروری بر نظریه ها و تحقیقات انجام شده
نظریه های مختلف در مورد اختلالات رفتاری:
1- نظریه عوامل بیولوژیکی ( زیستی یا زیستی شناختی )
2- نظریه روان کاوی ( تحلیل روانی )
3- نظریه رفتاری یا نظریه یادگیری :
1- نظریه بوم شناسی لاکولوژیکال و جامعه شناسی :
اختلالات رفتاری ( havioral Disorder)
اختلال رفتاری کودکان و نوجوانان
تعریف اختلال رفتاری :
اختلال رفتاری در بین نوجوانان :
چگونگی بروز اختلال در رفتار از نظر شناخت گرایان :
انواع اختلالات :
طبقه بندی اختلالات بر اساس DS MIV .
اختلالات افسردگی : peression
افسردگی چیست ؟
آیا بدون فشار روانی دچار افسردگی می شوم ؟
علتهای افسردگی
چند نوع افسردگی وجود دارد ؟
اختلال وسواس
اختلال وسواس فکری و عملی :
ملاکهای تشخیصی مربوط به اختلال وسواس فکری و عملی
1- اختلال شخصیتی پارانوئید :
1- اختلال ضد اجتماعی : اصطلاح شناسی و مفاهیم :
اصطلاحات مورد استفاده برای تعریف این حیطه :
پرخاشگری :
پرخاشگری انواع پرخاشگری :
نظریه زیستی پرخاشگری :
کروموزوم های جنسی :
انواع پرخاشگری و رفتار ضد اجتماعی :
هیجان پذیری :
بی قراری :
روش درمان :
گوشه گیری اجتماعی :
تشخیص بالینی و ارزیابی گوشه گیری اجتماعی :
دلبستگی ، بازداری و گوشه گیری اجتماعی :
اختلال رفتاری :
عوامل و زمینه اختلال رفتاری :
زمینه فیزیولوژیکی :
1- تاثیرات ژنتیکی :
2- تاثیرات بیوشیمیایی
1- آسیب ساختاری
تاثیرات بعدی
زمینه های پویایی
1- ساختمانهای فکری :
2- مراحل جنسی روانی :
3- اضطراب و مکانیزم دفاعی :
زمینه های اجتماعی
1- یادگیری رفتار :
2- شرطی شدن کلاسیک
3- شرطی شدن فعال
4- یادگیری مشاهده ای
سایر زمینه ها
1- نگرش شناختی رفتار :
2- نگرش روان تربیتی مطرح می شود .
3- نگرشهای نظام خانوادگی :
تفاوتهای مربوط به جنسیت
مساله سن :
دسته بندی اختلالات رفتاری
الف ) گروهبندی براساس مزاج :
2- صفراوی :
3- سوداوی :
4- بلغمی :
5- اختلالات رفتاری دوره بلوغ و جوانی ( 5 تا 20 سالگی ) :
ب) گروهبندی بر اساس رفتارهای اولیه و ثانویه :
ج ) گروهبندی بر اساس سن :
1- دوره کودکی ( تولد تا 3 سالگی ) :
3- دوره دوم کودکی ( 4 تا 6 سالگی ) :
3- اختلالات رفتاری دوره سوم کودکی ( 7 تا 11 سالگی ) :
4- اختلالات رفتاری دوره نوجوانی ( 12 تا 14 سالگی )
5- گروهبندی بر اساس سبب شناسی :
1- اختلالات رفتاری با زیر بنای ارگانیکی یا جسمی
2- اختلالات رفتاری با زیر بنای روانی و بدون مشکلات جسمی
3- اختلالات رفتاری که منشاء عضوی است و عضوی دارد . مشکلات رفتاری به علت آسیب مغزی یا اختلال در وظایف غدد مترشحه داخلی و مانند آن بوجود می آید .
گروهبندی از دیدگاه روانپزشکان و پزشکان : انجمن روانپزشکان آمریکا دسته بندی اختلالات رفتاری کودکان را به کمک جمع بندی نظرات متخصصین روانشناس بالینی که از نزدیک به اصطلاح و درمان مشکلات رفتاری این گونه کودکان اشتغال دارند .
- دسته بندی اختلالات رفتاری بر بنیاد 5 زمینه زیر که در بر گیرنده عوامل شخصی و محیطی می باشد بنا شده است .
الف ) نشانه های مرضی روانی
ب ) اختلالات شخصیت و اختلالات رشد
ج ) اختلالات جسمی و چگونگی کم و کیف آن
د ) شدت مسائل فشار زای روانی – اجتماعی
ه ) بالاترین سطح عملکردهای انطباقی یا رفتارهای سازش یافته ی فرد در سال گذشته .
گروهبندی اختلالات رفتاری کودکان توسط ترویج روانپزشکی :
گروه ترویج روانپزشکی در دسته بندی اختلالات رفتاری کودکان بیش از 40 دسته فرعی را شناسایی کرده است .
گروه های اصلی این دسته که بر اساس مفاهیم و فرایند های روانکاوی می باشد عبارتست از :
4- پاسخهای سالم متناسب با مسائل شخصی – اجتماعی
5- اختلالات واکنشی یا واکنش زود گذر تطابقی
6- اختلالات سایکونورومرتیک
7- اختلالات روان تنی
8- اختلالات شخصیتی
9- اختلالات سایکوتیک
10- انحراف رشدی
11- سندرمهای مغزی ( بیماریهای حاد و مزمن مغزی )
12- عقب ماندگیهای ذهنی
10 – سایر اختلالات
گروهبندی از دیدگاه های مختلف آموزش و پرورش :
1- بی نظمی در سلوک :
2- اضطراب و گوشه گیری :
3- رفتارهای نا مناسب و ناپخته :
4- رفتارهای ضد اجتماعی :
اختلالات رفتاری نوجوانان :
1- شناختی
2- اختلالات عاطفی
3- جسمانی
اصول کلی رفتار درمانی اختلالات رفتاری :
برآورد درصد شیوع اختلالات رفتاری :
رابطه میزان شیوع کلی اختلالات رفتاری با عوامل جمعیت شناختی .
1- شغل پدر :
2- شغل مادر :
3- در آمد پدر :
4- تحصیلات پدر و مادر :
5- سن پدر و مادر :
6- رتبه تولد :
7- بیماری روانی و یا بیماری جسمی مزمن خانواده :
8-وضعیت مسکن :
مطالعات انجام شده اختلالات رفتاری در ایران و خارج
« فصل سوم »
«تعیین روش تحقیق»
جامعه مورد مطالعه :
حجم نمونه :
ابزار اندازگیری در تحقیق حاضر
روش تحقیق
روش آماری
« فصل چهارم »
«یافته ها و تجزیه و تحلیل آنها»
«فصل پنجم»
«بحث و نتیجه گیری»
پیشنهادات
محدودیت ها :
منابع
«ضمایم»
«پرسش نامه اختلالات رفتاری»
نظرات شما عزیزان: