بررسی رابطه بین سبک دلبستگی و مکانیسم های دفاع روانی دانشجویان 100ص
بررسی رابطه بین سبک دلبستگی و مکانیسم های دفاع روانی دانشجویان 100ص
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

بررسی رابطه بین سبک دلبستگی و مکانیسم های دفاع روانی دانشجویان 100ص

 

قیمت : 7.000 تومان

 

 

فصل اول

مقدمه

بیان مسئله

اهمیت و ضرورت پژوهش

اهداف پژوهش

فرضیه پژوهش

تعریف اصطلاحات و مفاهیم

 

فصل دوم

 پیشینه پژوهش

مقدمه

 رفتار دلبستگی 

نگاه کلی به دلبستگی :

نظریه های دلبستگی

نظریه روان تحلیل گری فروید :

نظریه اریسکون:

نظریه یادگیری

نظریه کردار شناسی:

تشکیل دلبستگی ها- چگونه دلبسته می شویم؟

دلبستگی اولیه

دلبستگی در شکل گیری

مرحله واقعی

موضوعهای دلبستگی- به چه کسی دلبسته شویم؟

انواع دلبستگی – کیفیت دلبستگی یا هیلگارد

ثبات دلبستگی

مقدمه

تاریخچه ی موضوع

نظریات

عوامل موثر

فرهنگ و جامعه

یادگیری

تجربیات شخصی

عدم اطلاع

جنسیت

درک فرد از رویداد

ساختار شخصیت

هشیار- نیمه هشیار- ناهشیار

نهاد- من – من برتر

الف ) نهاد

ب) من

 ج – من برتر

تعارض بین سه لایه ی شخصیت

نهاد، من، من برتر

1-تعارض بین(نهاد و من):

2-(رعایت من برتر به وسیله ی من):

3-(رشد ناکافی من برتر):

4-(خلا من برتر) :

5-(فشار من برتر)

(مکانیسم های دفاعی )

 ویژگیهای مکانیسم های دفاعی

ویژگیهای مشخص مکانیسم های دفاعی عبارتند از :

تقسیم بندی مکانیسم های دفاعی

انواع مکانیسم های دفاعی

سرکوبی :

پیامدهای سرکوبی

استفاده افراطی از سرکوبی

مکانیسم جبران

1-         جبران از طریق مستقیم :

2-جبران از طریق غیر مستقیم

انواع جبران

1-         واکنش افراد الکن :

2-         واکنش افراد کوتاه قد:

3-         واکنش افراد نابینا و ناشنوا:

4-         واکنش افراد ضعیف:

5-         واکنش افراد نازیبا و ناقص:

6-         نوعی تجلی کمبودهای دوران کودکی :

جبران حمایت کننده یا کتمانی

جبران با استفاده از فرزندان

جبران از طریق تکبر

جبران از طریق اتکاء و توسل به مقام عالی و برتر

جبران از طریق ایفای نقش بالاتر

جبران از طریق تحقیر دیگران

جبران از طریق جرم و جنایت

همانند سازی

واکنش سازی

چندین نمونه از واکنش سازی

ارزش واکنش وارونه (واکنش سازی)

جابه جایی :

پرخاشگری و جابه جایی

بازگشت

نمونه ها و مواردی از بازگشت

استفاده از افراطی از بازگشت

فرافکنی

استفاده افراطی از فرافکنی

درون فکنی

مواردی از درون فکنی

دلیل تراشی

نمونه های از دلیل تراشی

انکار

تصعید (والایش)

والایش و اثر هنری

والایش آزار گری(سادیسم)

والایش قدرت نمایی و برتری طلبی

والایش ستیزه جویی و پرخاشگری

والایش بزهکاری و تخریب

پناه بردن به باده گساری

پرخاشگری

ترمیم

منفی بافی

انفصال

باطل سازی

هذیان

جلب توجه

پناه به بیماری

کنایه یا سمبولیسم

کناره گیری

انتقال

تثبیت

برگرداندن احساس به سوی خویش

مقاومت

توجیه عقلی

اظهار و استرحام

شوخی

 رفتار تحریکی

تظاهر به بی میلی

جدایی

جز خود ساختن

فروپاشی دفاع ها

 

فصل سوم

روش پژوهش

جامعه اماری

حجم نمونه

روش نمونه گیری

ابزار اندازه گیری

روش تجزیه و تحلیل داده ها

 

فصل چهارم

مقدمه

الف)بررسی ویژگیهای توصیفی گروه نمونه

جدول شماره (1-4) توزع فراوانی گروه نمونه بر اساس جنسیت

ب) یافته های پژوهش

جدول شماره(2-4) نتایج ضریب همبستگی پیرسون رابطه بین سبک های دلبستگی ایمن و مکانیسم های مثبت دفاع روانی دانشجویان

جدول شماره (3-4) نتایج ضریب همبستگی پیرسون رابطه بین سبک های دلبستگی نا ایمن و        مکانیسم های مثبت دفاع روانی دانشجویان

 جدول شماره (4-4) نتایج ضریب همبستگی پیرسون رابطه بین سبک های دلبستگی دوسوگرایی و مکانیسم های مثبت دفاع روانی دانشجویان

جدول شماره (5-4) نتایج ضریب همبستگی پیرسون رابطه بین سبک های دلبستگی ایمن و          مکانیسم های منفی دفاع روانی دانشجویان

جدول شماره (6-4) نتایج ضریب همبستگی پیرسون رابطه بین سبک های دلبستگی نا ایمن و        مکانیسم های منفی دفاع روانی دانشجویان

جدول شماره (7-4) نتایج ضریب همبستگی پیرسون رابطه بین سبک های دلبستگی دوسوگرایی و مکانیسم های منفی دفاع روانی دانشجویان

جدول شماره (8-4) نتایج آزمون t مستقل مقایسه میانگین نمرات سبک دلبستگی ایمن دانشجویان دختر و پسر

دانشجویان دختر و پسر

جدول شماره (1-4) توزیع فراوانی گروه نمونه بر اساس جنسیت

جدول شماره (9-4) نتایج آزمون t مستقل مقایسه میانگین نمرات سبک دلبستگی نا ایمن دانشجویان دختر و پسر

جدول شماره (10-4) نتایج آزمون t مستقل مقایسه میانگین نمرات سبک دلبستگی دوسوگرایانه دانشجویان دختر و پسر

 جدول شماره (11-4) نتایج آزمون t مستقل مقایسه میانگین نمرات مکانیسم های مثبت دفاع روانی دانشجویان دختر و پسر

جدول شماره (12-4) نتایج آزمون t مستقل مقایسه میانگین نمرات مکانیسم های منفی دفاع روانی دانشجویان دختر و پسر

جدول شماره (13-4) آمارهای توصیفی پرسشنامه سبک های دلبستگی

جدول شماره (14-4) آمارهای توصیفی پرسشنامه مکانیسم های دفاعی

فصل پنجم

بحث و نتیجه گیری

محدودیت ها

پیشنهادات

 

فاقد منابع

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





Test