بررسي تاثيرات مشاوره گروهي والدين به شيوه شناختي رفتاري دركاهش نشانه‌هاي اضطراب كودكان 190ص
بررسي تاثيرات مشاوره گروهي والدين به شيوه شناختي رفتاري دركاهش نشانه‌هاي اضطراب كودكان 190ص
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

بررسي تاثيرات مشاوره گروهي والدين به شيوه شناختي رفتاري دركاهش نشانه‌هاي اضطراب كودكان 190ص

 

قیمت : 12.000 تومان

 

,چكيده :

,فصل اول :کلیات پژوهش

,مقدمه

,بيان مسئله :

,اهمیت و ضرورت مساله

,اهداف پژوهش

,پرسشها و فرضيه‌هاي پژوهش

,فرضیه‌های تحقیق:

,تعاريف نظري و عملياتي متغيرها

,تعريف نظري مشاوره گروهي به شيوه شناختي رفتاري :

,اضطراب کودکان

 

,فصل دوم : ادبیات پيشينه‌ پژوهش

,مقدمه:

,الف – مباني نظري

,اضطراب کودکی

,تعریف و طبقه بندی

,اضطراب

,علائم رایج اضطراب

,ترس

,انواع ترسهای دوران کودکی

,نوزادی

,اوایل کودکی

,کودک مدرسه‌ای

,نگرانی

,ترس در برابر اضطراب

,علائم عمومی اضطراب در کودکان

,اختلال‌های اضطرابی در کودکان

,اختلال اضطراب جدایی:

,اختلال وحشتزدگی

,مدرسه هراسی

,اختلال اضطراب فراگیر (GAD)

,اختلال وسواس فکری و عملی

,اختلال فشار روانی پس از سانحه

,مفهوم سازی عمومی اختلال‌های اضطرابی

,نشانه‌های جسمانی و بدنی

,آشفتگی‌های ذهنی و شناختی:

,اجتناب‌ها و واکنش‌های رفتاری

,همه گیر شناسی اختلال‌های اضطرابی کودکان و نوجوانی

,جدول 2-1 میزان شیوع اختلال‌های اضطرابی در کودکان و نوجوانان (بیدل و ترنر، 2005)

,جدول 2-2 میزان همبودی نمونه‌هایی از کودکان که تشخیص اولیه اختلال اضطرابی داشته‌اند. (بیدل و ترنر 2005)

,دیدگاههای مختلف در مورد اضطراب

,دیدگاه روان پویایی

,دیدگاه زیست شناختی

,دیدگاه سالیوان

,دیدگاه هورنای

,دیدگاه اتو رنك

,دیدگاه آدلر

,دیدگاه رفتاری

,دیدگاه شناختی

,دیدگاه وجودی

,دیدگاه فرد مدار

,دیدگاه گشتالت درمانی

,دیدگاه سیستمی

,شیوه‌های ارتباطی والدین و تاثیر بر اضطراب کودکان

,درمان شناختی- رفتاری CBT

,CBT چگونه عمل می‌کند

,چطور فردی می‌تواند این تغییرات رفتاری را بدست آورد؟

,درمان اختلال‌های اضطرابی

,حساسیت زدایی منظم

,غرقه سازی (درمان با غرقه سازی تجسمی)

,3- الگو برداری

,کنترل اضطراب

,خود گویی مثبت

,کنترل هراسها

,مداخله مرتبط با والدین

,مشارکت خانواده در درمان CBT

,دارو درمانی

,پیشنهاداتی برای والدین با کودکان مضطرب:

,تاثیر محیط و وراثت بر اضطراب کودکان

,تاثیر اضطراب بر تحصیل کودکان

,روش مشاوره گروهی

,قوانین اساسی گروه

,فرايند مشاوره گروهي به شيوه شناختي رفتاري

,اهداف درماني گروه درماني به شيوه شناختي رفتاري

,تحقیقات انجام گرفته در داخل و خارج کشور

,تحقیقات انجام گرفته در ایران

,جمع بندي و نقد و بررسي پژوهشهاي انجام شده

 

,فصل سوم : روش اجرای پژوهش

,الف )‌ طرح پژوهش

,نمونه و نمونه گیری:

,نمونه مورد مطالعه و روش نمونه گیری

,ابزارهای اندازه گیری متغیرها

,پرسشنامه علائم مرضی کودک (CSI-4)

,مقیاس‌های پرسشنامه علائم مرضی (CSI4)

,گروه A- اختلال کاستی- بیش فعالی

,گروه B- اختلال لجبازی و نافرمانی (سوالات 26-19 در هر یک از پرسشنامه‌های والد و معلم)

,گروه C- اختلال سلوک (سوالات 41-27 در هر یک از پرسشنامه‌های والد و معلم)

,گروه D- اختلالات اضطرابی

,گروه E- اختلالات اضطرابی و تیک

,گروه G- اختلالات خلقی

,گروه H- اختلالات فراگیر رشدی (PDD)

,گروه I- اختلالات اضطرابی

,گروه J- اختلال اضطرابی

,گروه K اختلالات دفع

,متغیرها:

,اعتبار و روایی پرسشنامه (CSI4)

,مدت زمان اجرای پرسشنامه:

,شیوه نمره گذاری

,روش جمع آوری داده‌ها

 

,فصل چهارم : يافته‌هاي پژوهش

,توصیف داده‌ها:

,نمودارهای مربوط به آمار توصیفی

,نمودار1-4 نمرات مربوط به پیش آزمون اضطراب فراگیر (درگروه آزمایش)

,نمودار2-4: نمرات مربوط به پیش آزمون اضطراب فراگیر (درگروه کنترل )

,نمودار3-4نمرات مربوط به پس آزمون اضطراب فراگیر (درگروه آزمایش)

,نمودار4-4: نمرات مربوط به پس آزمون اضطراب فراگیر (درگروه کنترل )

,نمرات هراس اجتماعی گروه کنترل در پیش آزمون نمودار5-4

,نمرات هراس اجتماعی گروه آزمایش در پیش آزمون نمودار6-4

,نمرات هراس اجتماعی گروه کنترل در پس آزمون نمودار7-4

,نمرات هراس اجتماعی گروه آزمایش در پس آزمون نمودار8 -4

,نمرات –اضطراب جدایی گروه آزمایش در پیش آزمون نمودار9-4

,نمرات اضطراب جدایی گروه کنترل در پیش آزمون نمودار10-4

,نمرات اضطراب جدایی گروه آزمایش در پس آزمون نمودار11-4

,نمرات اضطراب جدایی گروه کنترل در پس آزمون نمودار12-4

,تحلیل داده‌ها

,پرسش پژوهش

,جدول 3-4 آمار توصیفی مربوط به نمرات اضطراب فراگیر

,جدول 4-4 آزمون لون برای برابری واریانس‌ها

,جدول 5-4 جدول ANCOVA اثرات بین آزمودنی‌ها (اضطراب فراگیر)

,جدول 6-4 آمار توصیفی مربوط به نمرات هراس اجتماعی

,جدول 7-4 آزمون لون برای برابری واریانس‌ها

,جدول 8-4 جدول ANCOVA آزمون اثرات بین آزمودنی‌ها (هراس اجتماعی)

,جدول 9-4 آمار توصیفی مربوط به نمرات اضطراب جدایی

,جدول 10-4 آزمون لون برای برابری واریانس‌ها

,جدول 8-4 جدول ANCOVA آزمون اثرات بین آزمودنی‌ها (اضطراب جدایی)

 

,فصل پنجم : بحث ونتیجه گیری

,الف )‌بررسي فرضيه‌ها

,پرسش اول :

,پرسش دوم :

,اين نتيجه با نتايج حاصل از پژوهشهاي :

,پرسش سوم :

,محدوديتها

,پيشنهادات :

,الف : پيشنهاد به پژوهشگران بعدي

,ب: پيشنهادات كاربردي

 

,منابع و مأخذ

,منابع فارسي :

,منابع لاتين:

,ضمائم

,پرسشنامه علائم مرضي كودكان (CSI-4) - ( براساس DSM IV) - فرم ويژه معلمان

,پرسشنامه علائم مرضي كودكان (CSI-4) - (‌براساس DSM IV) - فرم ويژه والدين

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





Test