ارزیابی عملکرد تجارت الکترونیک در واحدهای تولیدی شهر شیراز بر اساس سه شاخص آمادگی الکترونیک، کسب و ک
ارزیابی عملکرد تجارت الکترونیک در واحدهای تولیدی شهر شیراز بر اساس سه شاخص آمادگی الکترونیک، کسب و ک
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

ارزیابی عملکرد تجارت الکترونیک در واحدهای تولیدی شهر شیراز بر اساس سه شاخص آمادگی الکترونیک، کسب و کار و آثار 145ص    ,

قیمت : 10.000 تومان       ,

            ,

فصل اول: کلیات10            ,

1-1 مقدمه 11     ,

2-1 تجارت الکترونیک و ابعاد آن 13   ,

3-1 بیان موضوع 15          ,

4-1 بحث و بررسی موضوع 17        ,

5-1 آمادگی الکترونیکی17  ,

6-1 اهمیت ارزیابی آمادگی الکترونیکی 18    ,

7-1 واقعیت های مهم در آمادگی الکترونیکی و تجارت الکترونیک22         ,

            ,

فصل دوم: بحث و بررسی24           ,

2-1  بحث و بررسی در شیوه ی تحقیق انجام شده25 ,

2-2 چارچوب های ارزیابی آمادگی الکترونیکی 25       ,

2-3  بحث در ابزارهای متفاوت ارزیابی 32      ,

2-4  نقشه راه چیست؟ چگونه باید حرکت کرد؟41      ,

2-4-1  مرحله اول: کجا هستیم؟46  ,

2-4-2 مرحله دوم: به کجا می خواهیم برویم؟ 46        ,

2-4-3 مرحله سوم: چگونه به آنجا برسیم؟46            ,

2-5 بحث در متدلوژی انتخابی49     ,

6-2 مدل پیشنهادی51      ,

2-6-1 بخش اول: برنامه ریزی استراتژی متناسب با تحولات نوین51        ,

2-6-2 بخش دوم: آمادگی الکترونیکی54       ,

2-6-3 بخش سوم: نتایج 55           ,

2-6-4 بخش چهارم: پشتیبانی 55  ,

            ,

فصل سوم: بررسی واحدهای تولیدی منتخب بر اساس متدولوژی طراحی شده56            ,

1-3 مقدمه 57     ,

2-3 ضرورت تغییرات استراتژیک در ارتباط با فناوری های نوین58 ,

1-2-3  محرک های اصلی در جهت تغییر استراتژی ها58          ,

1-1-2-3 شرکت زرین غزال59          ,

2-1-2-3 شرکت زمزم59     ,

3-1-2-3 شرکت قند پارس60          ,

4-1-2-3 شرکت دشت مرغاب61     ,

5-1-2-3 شرکت رامک62    ,

6-1-2-3 شرکت روغن نباتی63       ,

2-2-3 ضرورت استفاده از فناوری اطلاعات در واحدهای تولیدی انتخابی64            ,

3-2-3  بررسی بخش هایی از شرکت ها که تحت تاثیر تغییرات استراتژیک هستند.65       ,

3-3 آمادگی ا لکترونیکی 69            ,

1-3-3 زیر ساخت های عمومی69   ,

1-1-3-3 توسعه منابع انسانی ماهر با رویکرد فناوری اطلاعات69           ,

2-1-3-3 مدیریت توسعه و تغییر73    ,

3-1-3-3 توسعه منابع مالی و سرمایه گذاری ها75     ,

4-1-3-3  توسعه استاندارد ها و ارزیابی ها78            ,

5-1-3-3  فرهنگ کاربری79 ,

6-1-3-3  توسعه نرم افزارهای کاربردی80      ,

7-1-3-3  توسعه منظم محیط82      ,

2-3-3 بررسی زیر ساخت های سخت افزاری85         ,

4-3 نتایج حاصل از پیاده سازی فناوری اطلاعات87      ,

1-4-3  بستر سازی جهت کسب وکار الکترونیک87      ,

2-4-3  راه حل های فناوری مورد استفاده توسط واحدهای منتخب 89     ,

3-4-3  نتیجه استفاده از فناوری اطلاعات در واحدهای نمونه  91            ,

            ,

فصل چهارم: بررسی کارآمدی وب سایت های واحدهای تولیدی منتخب96          ,

1-4 مقدمه97      ,

2-4 طراحي هاي كارآمد و مشتري مداری چیست ؟102           ,

3-4 چرخه حيات و توسعه طراحي هاي مشتري محور103        ,

4-4 معماري راهبري سايت105       ,

5-4 محتوای وب سایت106 ,

6-4 ارتباط بین طراحی، راهبری و تجربه107   ,

7-4 بررسی قوانین وب سایت های تجارت الکترونیک109          ,

1-7-4 صفحه خانگی109    ,

2-7-4 راهبری109 ,

3-7-4 طبقه بندی109       ,

4-7-4 اطلاعات محصول109            ,

5-7-4 کارت خرید110        ,

6-7-4 سرویس مشتری110            ,

8-4 آنالیز وب سایت های واحدهای تولیدی انتخابی112           ,

9-4 بررسی سایت های واحدهای تولیدی انتخابی در حالت عمومی 115            ,

فصل پنجم: نتیجه گیری120            ,

1-5نتیجه گیری121           ,

2-5 پیشنهادات123          ,

منابع و مآخذ مورد استفاده126       ,

پیوست ها131     ,

پرسشنامه132    ,

            ,

فهرست جداول     ,

جدول 1-2  معیارهای رتبه بندی و وزن آنها برای ارزیابی آمادگی الکترونیکی26      ,

جدول 2-2 مقایسه روش های مختلف آمادگی الکترونیکی29     ,

جدول 3-2 بررسی زیر شاخه های محدوده عملکردی آمادگی الکترونیک31           ,

جدول 4-2 شاخص ها و متغیرهای مدل TAI35          ,

جدول 5-2 شاخص ها و متغیرهای مدل GDI36         ,

جدول 6-2 شاخص ها و متغیرهای مدل KAM38       ,

جدول 7-2 شاخص ها و متغیرهای مدل UNCTAD39            ,

جدول 8-2 شاخص در مدل رتبه بندی EIU39            ,

جدول 9-2 مقايسه روش هاي مختلف ارزيابي بر مبناي رويكرد DOI40   ,

جدول 10-2 جهت یابی اطلاعات، قابلیت های یک سازمان در مدیریت و بکارگیری مؤثر اطلاعات42    ,

جدول 1-3  محرک های استراتژی58 ,

جدول 2-3 فراوانی محرک های استراتژیک64  ,

جدول 3-3 بررسی ضرورت استفاده از فناوری اطلاعات در واحدهای تولیدی منتخب65        ,

جدول 4-3 بخش های متأثر از تغییرات استراتژیک مرتبط با IT66            ,

جدول 5-3 فراوانی بخش های متأثر از تغییرات استراتژیک مرتبط با فناوری اطلاعات66         ,

جدول 6-3 توسعه منابع انسانی ماهر با رویکرد فناوری اطلاعات69         ,

جدول 7-3 بررسی فراوانی های توسعه منابع انسانی ماهر با رویکرد فناوری اطلاعات69     ,

جدول 8-3 بررسی سطح سرمایه گذاری  شرکت ها در سطوح مختلف70            ,

جدول9-3 بررسی  فراوانی های سطح سرمایه گذاری  شرکت ها در سطوح مختلف71       ,

جدول10-3 توسعه منایع انسانی ماهر بر اساس مقیاس لیکرت72         ,

جدول 11-3  بررسی مدیریت تغییر و توسعه براساس مقیاس لیکرت73    ,

جدول12-3 توزیع سرمایه گذاری ها در ارتباط با فناوری اطلاعات75          ,

جدول13-3  فراوانی توزیع سرمایه گذاری ها در ارتباط با فناوری اطلاعات76          ,

جدول14-3  اندازه گیری شاخص توسعه منابع مالی و سرمایه گذاری ها77          ,

جدول 15-3  استفاده از ابزار فناوری در توسعه استانداردها78    ,

جدول 16-3 بررسی اثر فرهنگ کاربری79       ,

جدول17-3 بررسی سبد نرم افزاری واحدهای منتخب80           ,

جدول 18-3 بررسی بخش های واحدهای منتخب که تحت تاثیر فناوری اطلاعات هستند82 ,

جدول 19-3 بررسی فراوانی بخش های واحدهای منتخب که تحت تاثیر فناوری اطلاعات اند.83        ,

جدول 20-3  اندازه گیری شاخص توسعه منظم محیط84           ,

جدول 21-3 بررسی امکانات سخت افزاری واحدهای تولیدی85  ,

جدول 22-3  بررسی فراوانی امکانات سخت افزاری واحدهای تولیدی86   ,

جدول 23-3  امکانات مورد استفاده جهت این بستر سازی در واحدهای انتخابی87            ,

جدول 24-3  فراوانی امکانات مورد استفاده جهت این بستر سازی در واحدهای انتخابی88  ,

جدول 25-3  راه حل های فناوری مورد استفاده توسط واحدهای انتخابی89          ,

جدول 26-3  فراوانی راه حل های فناوری مورد استفاده توسط واحدهای انتخابی90           ,

جدول 27-3  نتیجه استفاده از فناوری اطلاعات در واحدهای نمونه91       ,

جدول 28-3 فراوانی نتیجه استفاده از فناوری اطلاعات در واحدهای نمونه92         ,

جدول 29-3 نتایج فراوانی پیاده سازی فناوری اطلاعات در بازار93            ,

جدول 30-3 فراوانی پیاده سازی فناوری اطلاعات، (آنالیز براساس گویه های مثبت)94        ,

جدول 31-3 فراوانی پیاده سازی فناوری اطلاعات، (آنالیز براساس گویه های منفی)94       ,

جدول 32-3 نتایج پیاده سازی کلی تجارت الکترونیک در واحدهای منتخب96         ,

جدول 33-3 بررسی ضرایب همبستگی بین متغیرها97            ,

جدول 1-4 کارآمدی و شاخص های ارزیابی111           ,

جدول 2-4 لیست واحدهای مورد مطالعه آنالیز وب سایت112    ,

جدول 3-4 بررسی میزان تعاملات در استفاده از وب سایت ها113          ,

جدول 4-4 بررسی نوع وب سایت ومیزان دسترسی115           ,

جدول 5-4 بررسی عمومی وب سایت های منتخب116            ,

            ,

فهرست نمودارها ,

نمودار 1-3 محرک های تغییرات استراتژیک در شرکت زرین غزال59         ,

نمودار 2-3 محرک های تغییرات استراتژیک در شرکت قند پارس60          ,

نمودار 3-3 محرک های تغییرات استراتژیک در شرکت دشت مرغاب61     ,

نمودار 4-3 محرک های تغییرات استراتژیک در شرکت رامک62   ,

نمودار 5-3 محرک های تغییرات استراتژیک در شرکت روغن نباتی63       ,

نمودار6-3  بخش های متأثر از تغییرات استراتژیک مرتبط با فناوری اطلاعات67      ,

نمودار 7-3 توسعه منابع انسانی ماهر با رویکرد فناوری اطلاعات68        ,

نمودار8-3 بررسی مدیریت تغییر و توسعه73   ,

نمودار 9-3 توسعه استانداردها و ارزیابی ها بر اساس فناوری های نوین78          ,

نمودار10-3 بررسی اثر فرهنگ کاربری79       ,

نمودار 11-3 نتایج پیاده سازی فناوری اطلاعات برای واحدهای منتخب93 ,

نمودار 12-3 نتایج پیاده سازی مظاهر تجارت الکترونیک در واحدهای منتخب96     ,

            ,

فهرست اشکال    ,

شکل 1- 1 ابعاد تجارت الکترونیک و ارتباط مؤلفه های آن14      ,

شکل 2-1 مزایای آمادگی الکترونیک21          ,

شکل 3-1 مدل اصلاح شده 200523 ,

شکل 1-2 محدوده عملکردی آمادگی الکترونیک31       ,

شکل 2-2 شاخص ها و متغیرهای مدل NRI 37        ,

شکل 3-2  فرآیند برنامه ریزی استراتژیک45    ,

شکل 4-2 فرآیند سه مرحله ای برنامه ریزی فناوری اطلاعات 47 ,

شکل 5-2 متدولوژی تعریف شده برای حل مسئله و ارزیابی عملکرد50    ,

شکل

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





Test