ارزیابی عملکرد تجارت الکترونیک در واحدهای تولیدی شهر شیراز بر اساس سه شاخص آمادگی الکترونیک، کسب و کار و آثار 145ص ,
قیمت : 10.000 تومان ,
,
فصل اول: کلیات10 ,
1-1 مقدمه 11 ,
2-1 تجارت الکترونیک و ابعاد آن 13 ,
3-1 بیان موضوع 15 ,
4-1 بحث و بررسی موضوع 17 ,
5-1 آمادگی الکترونیکی17 ,
6-1 اهمیت ارزیابی آمادگی الکترونیکی 18 ,
7-1 واقعیت های مهم در آمادگی الکترونیکی و تجارت الکترونیک22 ,
,
فصل دوم: بحث و بررسی24 ,
2-1 بحث و بررسی در شیوه ی تحقیق انجام شده25 ,
2-2 چارچوب های ارزیابی آمادگی الکترونیکی 25 ,
2-3 بحث در ابزارهای متفاوت ارزیابی 32 ,
2-4 نقشه راه چیست؟ چگونه باید حرکت کرد؟41 ,
2-4-1 مرحله اول: کجا هستیم؟46 ,
2-4-2 مرحله دوم: به کجا می خواهیم برویم؟ 46 ,
2-4-3 مرحله سوم: چگونه به آنجا برسیم؟46 ,
2-5 بحث در متدلوژی انتخابی49 ,
6-2 مدل پیشنهادی51 ,
2-6-1 بخش اول: برنامه ریزی استراتژی متناسب با تحولات نوین51 ,
2-6-2 بخش دوم: آمادگی الکترونیکی54 ,
2-6-3 بخش سوم: نتایج 55 ,
2-6-4 بخش چهارم: پشتیبانی 55 ,
,
فصل سوم: بررسی واحدهای تولیدی منتخب بر اساس متدولوژی طراحی شده56 ,
1-3 مقدمه 57 ,
2-3 ضرورت تغییرات استراتژیک در ارتباط با فناوری های نوین58 ,
1-2-3 محرک های اصلی در جهت تغییر استراتژی ها58 ,
1-1-2-3 شرکت زرین غزال59 ,
2-1-2-3 شرکت زمزم59 ,
3-1-2-3 شرکت قند پارس60 ,
4-1-2-3 شرکت دشت مرغاب61 ,
5-1-2-3 شرکت رامک62 ,
6-1-2-3 شرکت روغن نباتی63 ,
2-2-3 ضرورت استفاده از فناوری اطلاعات در واحدهای تولیدی انتخابی64 ,
3-2-3 بررسی بخش هایی از شرکت ها که تحت تاثیر تغییرات استراتژیک هستند.65 ,
3-3 آمادگی ا لکترونیکی 69 ,
1-3-3 زیر ساخت های عمومی69 ,
1-1-3-3 توسعه منابع انسانی ماهر با رویکرد فناوری اطلاعات69 ,
2-1-3-3 مدیریت توسعه و تغییر73 ,
3-1-3-3 توسعه منابع مالی و سرمایه گذاری ها75 ,
4-1-3-3 توسعه استاندارد ها و ارزیابی ها78 ,
5-1-3-3 فرهنگ کاربری79 ,
6-1-3-3 توسعه نرم افزارهای کاربردی80 ,
7-1-3-3 توسعه منظم محیط82 ,
2-3-3 بررسی زیر ساخت های سخت افزاری85 ,
4-3 نتایج حاصل از پیاده سازی فناوری اطلاعات87 ,
1-4-3 بستر سازی جهت کسب وکار الکترونیک87 ,
2-4-3 راه حل های فناوری مورد استفاده توسط واحدهای منتخب 89 ,
3-4-3 نتیجه استفاده از فناوری اطلاعات در واحدهای نمونه 91 ,
,
فصل چهارم: بررسی کارآمدی وب سایت های واحدهای تولیدی منتخب96 ,
1-4 مقدمه97 ,
2-4 طراحي هاي كارآمد و مشتري مداری چیست ؟102 ,
3-4 چرخه حيات و توسعه طراحي هاي مشتري محور103 ,
4-4 معماري راهبري سايت105 ,
5-4 محتوای وب سایت106 ,
6-4 ارتباط بین طراحی، راهبری و تجربه107 ,
7-4 بررسی قوانین وب سایت های تجارت الکترونیک109 ,
1-7-4 صفحه خانگی109 ,
2-7-4 راهبری109 ,
3-7-4 طبقه بندی109 ,
4-7-4 اطلاعات محصول109 ,
5-7-4 کارت خرید110 ,
6-7-4 سرویس مشتری110 ,
8-4 آنالیز وب سایت های واحدهای تولیدی انتخابی112 ,
9-4 بررسی سایت های واحدهای تولیدی انتخابی در حالت عمومی 115 ,
فصل پنجم: نتیجه گیری120 ,
1-5نتیجه گیری121 ,
2-5 پیشنهادات123 ,
منابع و مآخذ مورد استفاده126 ,
پیوست ها131 ,
پرسشنامه132 ,
,
فهرست جداول ,
جدول 1-2 معیارهای رتبه بندی و وزن آنها برای ارزیابی آمادگی الکترونیکی26 ,
جدول 2-2 مقایسه روش های مختلف آمادگی الکترونیکی29 ,
جدول 3-2 بررسی زیر شاخه های محدوده عملکردی آمادگی الکترونیک31 ,
جدول 4-2 شاخص ها و متغیرهای مدل TAI35 ,
جدول 5-2 شاخص ها و متغیرهای مدل GDI36 ,
جدول 6-2 شاخص ها و متغیرهای مدل KAM38 ,
جدول 7-2 شاخص ها و متغیرهای مدل UNCTAD39 ,
جدول 8-2 شاخص در مدل رتبه بندی EIU39 ,
جدول 9-2 مقايسه روش هاي مختلف ارزيابي بر مبناي رويكرد DOI40 ,
جدول 10-2 جهت یابی اطلاعات، قابلیت های یک سازمان در مدیریت و بکارگیری مؤثر اطلاعات42 ,
جدول 1-3 محرک های استراتژی58 ,
جدول 2-3 فراوانی محرک های استراتژیک64 ,
جدول 3-3 بررسی ضرورت استفاده از فناوری اطلاعات در واحدهای تولیدی منتخب65 ,
جدول 4-3 بخش های متأثر از تغییرات استراتژیک مرتبط با IT66 ,
جدول 5-3 فراوانی بخش های متأثر از تغییرات استراتژیک مرتبط با فناوری اطلاعات66 ,
جدول 6-3 توسعه منابع انسانی ماهر با رویکرد فناوری اطلاعات69 ,
جدول 7-3 بررسی فراوانی های توسعه منابع انسانی ماهر با رویکرد فناوری اطلاعات69 ,
جدول 8-3 بررسی سطح سرمایه گذاری شرکت ها در سطوح مختلف70 ,
جدول9-3 بررسی فراوانی های سطح سرمایه گذاری شرکت ها در سطوح مختلف71 ,
جدول10-3 توسعه منایع انسانی ماهر بر اساس مقیاس لیکرت72 ,
جدول 11-3 بررسی مدیریت تغییر و توسعه براساس مقیاس لیکرت73 ,
جدول12-3 توزیع سرمایه گذاری ها در ارتباط با فناوری اطلاعات75 ,
جدول13-3 فراوانی توزیع سرمایه گذاری ها در ارتباط با فناوری اطلاعات76 ,
جدول14-3 اندازه گیری شاخص توسعه منابع مالی و سرمایه گذاری ها77 ,
جدول 15-3 استفاده از ابزار فناوری در توسعه استانداردها78 ,
جدول 16-3 بررسی اثر فرهنگ کاربری79 ,
جدول17-3 بررسی سبد نرم افزاری واحدهای منتخب80 ,
جدول 18-3 بررسی بخش های واحدهای منتخب که تحت تاثیر فناوری اطلاعات هستند82 ,
جدول 19-3 بررسی فراوانی بخش های واحدهای منتخب که تحت تاثیر فناوری اطلاعات اند.83 ,
جدول 20-3 اندازه گیری شاخص توسعه منظم محیط84 ,
جدول 21-3 بررسی امکانات سخت افزاری واحدهای تولیدی85 ,
جدول 22-3 بررسی فراوانی امکانات سخت افزاری واحدهای تولیدی86 ,
جدول 23-3 امکانات مورد استفاده جهت این بستر سازی در واحدهای انتخابی87 ,
جدول 24-3 فراوانی امکانات مورد استفاده جهت این بستر سازی در واحدهای انتخابی88 ,
جدول 25-3 راه حل های فناوری مورد استفاده توسط واحدهای انتخابی89 ,
جدول 26-3 فراوانی راه حل های فناوری مورد استفاده توسط واحدهای انتخابی90 ,
جدول 27-3 نتیجه استفاده از فناوری اطلاعات در واحدهای نمونه91 ,
جدول 28-3 فراوانی نتیجه استفاده از فناوری اطلاعات در واحدهای نمونه92 ,
جدول 29-3 نتایج فراوانی پیاده سازی فناوری اطلاعات در بازار93 ,
جدول 30-3 فراوانی پیاده سازی فناوری اطلاعات، (آنالیز براساس گویه های مثبت)94 ,
جدول 31-3 فراوانی پیاده سازی فناوری اطلاعات، (آنالیز براساس گویه های منفی)94 ,
جدول 32-3 نتایج پیاده سازی کلی تجارت الکترونیک در واحدهای منتخب96 ,
جدول 33-3 بررسی ضرایب همبستگی بین متغیرها97 ,
جدول 1-4 کارآمدی و شاخص های ارزیابی111 ,
جدول 2-4 لیست واحدهای مورد مطالعه آنالیز وب سایت112 ,
جدول 3-4 بررسی میزان تعاملات در استفاده از وب سایت ها113 ,
جدول 4-4 بررسی نوع وب سایت ومیزان دسترسی115 ,
جدول 5-4 بررسی عمومی وب سایت های منتخب116 ,
,
فهرست نمودارها ,
نمودار 1-3 محرک های تغییرات استراتژیک در شرکت زرین غزال59 ,
نمودار 2-3 محرک های تغییرات استراتژیک در شرکت قند پارس60 ,
نمودار 3-3 محرک های تغییرات استراتژیک در شرکت دشت مرغاب61 ,
نمودار 4-3 محرک های تغییرات استراتژیک در شرکت رامک62 ,
نمودار 5-3 محرک های تغییرات استراتژیک در شرکت روغن نباتی63 ,
نمودار6-3 بخش های متأثر از تغییرات استراتژیک مرتبط با فناوری اطلاعات67 ,
نمودار 7-3 توسعه منابع انسانی ماهر با رویکرد فناوری اطلاعات68 ,
نمودار8-3 بررسی مدیریت تغییر و توسعه73 ,
نمودار 9-3 توسعه استانداردها و ارزیابی ها بر اساس فناوری های نوین78 ,
نمودار10-3 بررسی اثر فرهنگ کاربری79 ,
نمودار 11-3 نتایج پیاده سازی فناوری اطلاعات برای واحدهای منتخب93 ,
نمودار 12-3 نتایج پیاده سازی مظاهر تجارت الکترونیک در واحدهای منتخب96 ,
,
فهرست اشکال ,
شکل 1- 1 ابعاد تجارت الکترونیک و ارتباط مؤلفه های آن14 ,
شکل 2-1 مزایای آمادگی الکترونیک21 ,
شکل 3-1 مدل اصلاح شده 200523 ,
شکل 1-2 محدوده عملکردی آمادگی الکترونیک31 ,
شکل 2-2 شاخص ها و متغیرهای مدل NRI 37 ,
شکل 3-2 فرآیند برنامه ریزی استراتژیک45 ,
شکل 4-2 فرآیند سه مرحله ای برنامه ریزی فناوری اطلاعات 47 ,
شکل 5-2 متدولوژی تعریف شده برای حل مسئله و ارزیابی عملکرد50 ,