پایان نامه ارزیابی رضایتمندی مشتریان شرکت داروسازی ثامن در طی یک دوره یکساله و ارائه راهکارهایی برای بهبود آن 130ص ,
قیمت : 10.000 تومان ,
فهرست مطالب ,
مقدمه ,
بيان مسأله يا موضوع تحقيق ,
ضرورت انجام تحقيق ,
هدف از مطالعه موضوع ,
پيشينه تحقيق ,
فرضيات ,
تعريف عمليات متغيرها ,
ابزار گرد آوري دادهها ,
جامعه آماري ,
مراحل انجام تحقيق ,
تعريف مفاهيم ,
محدوديتها- موانع و مشكلات تحقيق ,
,
بخش اول: آشنایی با صنعت داروسازی و ساخت محلولهای تزریق ,
1- تاريخچه ,
ادويه ي مركبه و شناخت مفردات طبي ,
دارو شناسي در ايران ,
2- تكنولوژي ,
3- روش اجرايي عمليات توليد (مراحل ساخت محلولهای تزریقی) ,
ساخت محلول ,
,
بخش 2: مباحثی در مورد مشتری ,
1- مشتری کیست؟ ,
قبل از اينكه مشتريانتان تغيير رأي بدهند رفتارتان را تغيير دهيد ,
مقدمه ,
حقايق مسلم درباره مشتريان ,
يكي از مديران فورد در مورد مشتري ميگويد: ,
مشتري سود است و هرچيزديگر هزينه سربار ,
خودتان را به جاي مشتري بگذاريد ,
چرا مشتريانمان را از دست ميدهيم ,
مشتري يعني كسب و كار، كسب و كار يعني مردم، مردم يعني مشتري ,
هنري فورد در اين خصوص ميگويد: ,
هدف سازمان شما ايجاد مشتري است ,
اقدامات اساسي براي جلب مشتري بيشتر ,
با مشتريان خود ارتباط دائم داشته باشيد. ,
هر يك از كاركنان شما بايد مشتريانتان را ملاقات كنند. ,
2- «روش اجرايي نحوه ارتباط با مشتري و اندازهگيري رضايت مشتري» ,
تعاريف ,
شرح فعاليتها ,
كليات ,
ارتباط با مشتري ,
نحوه اندازهگيري ميزان رضايت مشتري ,
3- «روش اجرايي رسيدگي به شكايت مشتريان» ,
تعاريف ,
مسئوليت و اختيار ,
شرح فعاليتها ,
,
بخش سوم: بازاریابی ,
تعریف ,
1- استراتژي هاي عمده تقسيم بندي بازار ,
2- ارزشيابي و انتخاب استراتژي تقسيم بندي بازار ,
3- آميخته های بازاريابي ,
«روش تحقيق» ,
مصاحبه و اخذ نظرات كتبي بوسيله پرسشنامه: ,
منابع اطلاعات ,
اطلاعاتي راجع به رؤساي بيمارستانها و مسئولين فني داروخانهها: ,
بررسي فرضيهها: ,
فرضيه 1: ,
فرضيه 2: ,
فرضيه 3. ,
فرضيه 4. ,
فرضيه 5. ,
فرضيه 6. ,
تحليل يافتههاي پرسشنامه اي ,
تبليغات براي فروش ,
نتیجه گیری ,
پيشنهادات ,
توصيه به ساير دانشجويان ,
نمونه پرسشنامه ,
منابع: ,
,
مقدمه ,
كشور ايران به دليل طيف وسيع گياهان دارويي موجود در آن و سابقه مثبت استفاده از گياهان دارويي و رويكرد بيماران به اين شيوه درمان و همچنين وجود عطارها و اطباء سنتي در سطح شهرهاي كوچك و بزرگ باعث شد تا ايجاد كارخانجات پيشرفته داروئي به عهده تعويق بيافتد و توليد داروهاي شيميايي در داخل كشور بسيار ناچيز بوده و اكثر داروهاي مورد نياز شبكه مصرف از طريق واردات تأمين گردد، تا قبل از پيروزي انقلاب بيشتر داروها از كشورهاي آمريكا و آلمان وارد كشور ميشد و معدود شركتهاي توليدكننده دارو در كشور تحت ليسانس شركتهاي معروف كشورهاي فوق به توليد دارو در داخل كشور با استفاده از فن آوري و اطلاعات آنها ميپرداختند و كمترين كار تحقيقاتي در زمينه داروسازي و طرح ژنريك داخلي دارو انجام ميپذيرفت. ,
پس از پيروزي انقلاب اسلاميو ايجاد تحريمهاي اقتصادي، شركتهاي دارويي جزء طرحهاي مهم دهه انقلاب محسوب و بخصوص ايجاد دو شركت بزرگ ساخت محلولهاي تزريقي در شهرهاي مشهد و تبريز در دستور كار دولت قرار گرفت. ,
البته در كنار شركتهاي دارويي توليدكننده محلولهاي تزريقي، شركتهاي دارويي ديگري نيز جهت توليد انواع قرص، كپسول و شربت به بهره برداري رسيد. ,
شركت داروسازي ثامن از سال 1364 بصورت طرح توجيهي و انتخاب زمين شروع به فعاليت و در سال 1372 توسط رئيس جمهور وقت جناب آقايهاشميرفسنجاني افتتاح گرديد. ,
در ابتدا و به دليل حجم كم داروهاي تزريقي در بازار، تنها نياز شركت، توليد هرچه بيشتر انواع سرم و عرضه به بازار بود، ولي به تدريج و با افزايش توليد و پايان دوره خاص ناشي از جنگ تحميلي، شركت داروسازي ثامن، توجه به نيازهاي مشتريان را سرلوحه كار خود قرار داده و با تشكيل يك تيم از متخصصان به عنوان واحد ارزيابي رضايت مندي مشتريان و خدمات پس از فروش اولين قدم در اين راستا را برداشت. ,
اكنون كه تعداد شركتهاي توليدكننده روبه افزايش و امكان ورود شركتهاي خارجي به بازار ايران بسيار محتمل ميباشد، توجه به نيازمنديهاي كيفي و كميمحصول و تطابق آن با نيازهاي مشتريان بسيار حائز اهميت خواهد بود. ,
نظرات شما عزیزان: