پایان نامه بررسی رابطه بین اثربخشی ارتباط سازمانی و منابع قدرت مدیران ، ادرات هفتگانه آموزش و پرورش
پایان نامه بررسی رابطه بین اثربخشی ارتباط سازمانی و منابع قدرت مدیران ، ادرات هفتگانه آموزش و پرورش
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

پایان نامه بررسی رابطه بین اثربخشی ارتباط سازمانی و منابع قدرت مدیران ، ادرات هفتگانه آموزش و پرورش مشهد 180ص   ,

            قیمت : 12.000 تومان       ,

    چکیده            ,

    فصل اول مقدمه پژوهش            ,

    1-1) عنوان تحقيق       ,

    1-2) مقدمه    ,

    1-3) بيان مساله          ,

    1-4) اهميت و ضرورت پژوهش     ,

    1-5)‌ اهداف پژوهش      ,

    الف- هدف كلي           ,

    باهداف جزئي  ,

    1-6)  پرسشهاي پژوهش           ,

    1-7)‌ متغيرهاي پژوهش ,

    1-8)‌ تعاريف علمي واژه ها         ,

    فصل دوم بررسي پيشينه پژوهش           ,

    مقدمــه          ,

    الف- بررسی نظریه‌ها    ,

    2-1) ارتباطات  ,

    2-1-1) اهمیت ارتباطات ,

    2-1-2) تعاریف ارتباطات ,

    2-1-3) فرآیند ارتباط      ,

    2-1-3-1) منبع ,

    2-1-3-2) رمزگذاری       ,

    2-1-3-3) وسیله          ,

    2-1-3-4) رمزگشایی     ,

    2-1-3-5) دریافت کننده  ,

    2-1-3-6) بازخورد         ,

    2-1-4) مسیر ارتباطات  ,

    2-1-4-1) ارتباطات عمودی         ,

    2-1-4-2) ارتباطات در سطح افقی           ,

    2-1-5) مدل ارتباطات    ,

    2-1-6) اصول ارتباطات   ,

    2-1-7) ارتباطات سازمانی از دیدگاه مکاتب مختلف مدیریت  ,

    2-1-7-1) دیدگاه کلاسیک‌ها در مورد ارتباطات        ,

    2-1-7-2) نظریه نئوکلاسیک‌ها و ارتباطات  ,

    2-1-7-3) دیدگاه سیستمی در مورد ارتباطات        ,

    2-1-7-4) دیدگاه اقتضایی و ارتباطات        ,

    2-1-7-5) دیدگاه مراوده‌ای یا تعاملی در مورد ارتباطات          ,

    2-1-8) اثربخشی در ارتباطات میان فردی  ,

    2-1-9) ویژگی‌های اثربخشی      ,

    2-1-9-1) گشودگی      ,

    2-1-9-2) همدلی         ,

    2-1-9-3) حمایتگری      ,

    2-1-9-4) مثبت گرایی   ,

    2-1-9-5) تساوی          ,

    2-1-9-6) همانندی «تشابه با هم» و «تخالف با هم»          ,

    2-1-) موانع ارتباطی     ,

    2-2) قدرت      ,

    2-2-1) اهميت قدرت     ,

    2-2-2) تعاريف قدرت     ,

    2-2-3) قدرت در سطوح مختلف سازمان   ,

    2-2-3-1) قدرت در سطح عمودي ,

    2-2-3-1-1) منابع قدرت مديران رده‌ي عالي سازمان            ,

    2-2-3-1-2) منابع قدرت مديران رده مياني سازمان ,

    2-2-3-1-3) منابع قدرت مديران رده‌ي پايين سازمان            ,

    2-2-3-2 ) قدرت در سطح افقي   ,

    2-2-4) روابط قدرت        ,

    2-2-4-1)  رابطه صف و ستاد      ,

    2-2-4-2) تشكيل دسته‌ها و ائتلاف          ,

    2-2-5) منابع قدرت بر اساس پژوهش‌هاي فرنچ و راون         ,

    2-2-6) انواع رويكردها به قدرت    ,

    2-2-6-2) هيكس، گولت و قدرت  ,

    2-2-6-3) گالبرايت و قدرت          ,

    2-2-6-4) اتزيوني و قدرت           ,

    ب- پيشينه پژوهشهاي انجام شده          ,

    2-3) پژوهش‌هاي پيرامون ارتباطات سازماني         ,

    2-3-1) پژوهش‌‌هاي انجام شده در داخل كشور      ,

    2-3-2) پژوهش‌هاي انجام شده در خارج از كشور    ,

    2-4) پژوهشهاي پيرامون منابع قدرت        ,

    2-4-1) پژوهش‌هاي انجام شده در داخل كشور      ,

    ج- پژوهشهاي انجام شده در زمينه رابطه بين منابع قدرت مديران و اثر بخشي ارتباطات سازماني           ,

    فصل سوم روش (متدولوژي ) پژوهش       ,

    3-1) جامعه آماری        ,

    3-2) گروه نمونه           ,

    3-3) روش و طرح نمونه‌برداری     ,

    3-4) حجم نمونه          ,

    3-5) ابزار گردآوری داده‌ها           ,

    3-5-1) پرسشنامه اثر بخشی ارتباطات سازمانی   ,

    3-5-2) پرسشنامه منابع قدرت «شرایخیم و هینکین»         ,

    3-6) تعیین روایی و اعتبار پرسشنامه       ,

    3-6-1) روایی   ,

    3-6-2) اعتبار   ,

    3-7) نوع مطالعه (روش گردآوری داده‌ها)    ,

    3-8) طرح پژوهش و روشهای تجزیه و تحلیل داده‌ها (توصیفی و استنباطی)     ,

    فصل چهارم يافته هاي پژوهش    ,

    مقدمــه          ,

    تبديلهاي انجام شده بر روي متغيرها جهت تغيير مقياس      ,

    4-1) توصیف داده‌ها      ,

    4-1-1) توصيف مولفه هاي منابع قدرت     ,

    4-1-2) توصیف مؤلفه‌های اثربخشی ارتباطات سازمانی      ,

    4-1-3- توصیف سایر داده‌ها        ,

    4-2) تجزیه و تحلیل داده‌ها (بررسی فرضیات)         ,

    یافته‌ اضافی تحقیق      ,

    بررسی نتيجه در ناحيه يک        ,

    بررسی نتيجه در ناحيه چهار      ,

    بررسی نتيجه در ناحيه پنج        ,

    بررسی نتيجه در ناحيه شش     ,

    بررسی نتيجه در ناحيه هفت      ,

    جمع‌بندی       ,

    فصل پنجم تفسير و استنتاج نتايج پژوهش            ,

    تجزیه و تحلیل نتایج پژوهش       ,

    یافته جانبی    ,

    محدودیت‌های پژوهش   ,

    پیشنهادها      ,

    پیشنهاد به برنامه‌ریزان  ,

    پیشنهاد به پژوهشگران ,

    فهرست منابع فارسی   ,

    References    ,

    پرسشنامه شماره 1 پرسشنامه اثربخشی ارتباطات سازمانی         ,

    پرسشنامه شماره 2 پرسشنامه منابع قدرت         ,

            ,

            ,

            ,

چکیده:  ,

پژوهش حاضر به بررسی ارتباط بین منابع قدرت مدیران و اثربخشی ارتباطات سازمانی می‌پردازد. هدف،‌ بررسی رابطه بین هر یک از منابع قدرت مدیران بر حسب رده‌بندی فرنچ و راون،‌ شامل: منابع قدرت تخصصی، مرجعیت، پاداش، مشروع و اجبار با اثربخشی ارتباطات سازمانی، سنوات خدمت مدیران و سابقه مدیریت آنان می‌باشد. همچنین برآنیم تا تفاوت بین منابع مختلف قدرت مدیران را بر حسب تخصص مدیریت و تخصص غیرمدیریت بررسی نماییم.  ,

پژوهش حاضر از دسته پژوهشهای کاربردی و از نوع تحقیق توصیفی (غیر آزمایشی) است و در تقسیمات تحقیقات توصیفی از نوع روش تحقیق همبستگی دو متغیری می‌باشد.      ,

جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه مدیران دوایر مختلف ادارات هفتگانه آموزش و پرورش مشهد و همچنین کلیه کارکنان این دوایر می‌باشد. لازم به ذکر است که تعداد جامعه آماری مدیران، تعداد 147 نفر و کارکنان، تعداد 345 نفر می‌باشد. از جامعه آماری مدیران، تعداد 87 مدیر به روش تصادفی ساده و با کمک جدول اعداد تصادفی و نیز از جامعه آماری کارکنان، کلیه کارکنان تحت نظر مدیران منتخب به روش تمام شماری انتخاب شدند.      ,

ابزار گردآوری داده‌ها شامل پرسشنامه منابع قدرت «شرایخیم و هینکین (1989)» و پرسشنامه اثر بخشی ارتباطات سازمانی «نانچیان و دیگران (1379) » می‌باشد. جهت تعیین اعتبار پرسشنامه‌ها از دو روش آزمون – بازآزمون و آلفای کرانباخ استفاده شده است. در روش آزمون- بازآزمون اعتبار پرسشنامه منابع قدرت 61/0 و اعتبار پرسشنامه اثربخشی ارتباطات سازمانی 58/0 به دست آمده است. همچنین با استفاده از روش آلفای کرانباخ اعتبار پرسشنامه منابع قدرت برابر 84/0 و اعتبار پرسشنامه اثربخشی ارتباطات سازمانی برابر 78/0 می‌باشد که تمامی ضرایب بدست آمده در دو روش تعیین اعتبار،‌ قابل قبول و مناسب می‌باشند و بنابراین اعتبار پرسشنامه‌ها قابل تأیید است.   ,

جهت توصیف داده‌ها از روشهای آمار توصیفی از قبیل رسم جداول فراوانی و نمودارها، درصد فراوانی، فراوانی نسبی تجمعی، میانگین،‌میانه، انحراف معیار، مینیمم و ماکزیمم و جهت تجزیه و تحلیل و آزمون فرضیه‌ها از روشهای آمار استنباطی شامل ضریب همبستگی ربته‌ای اسپیرمن، آزمون من ویتنی و کروسکال والیس استفاده شد. تمامی تحلیل‌های انجام شده با استفاده از نرم‌افزار کامپیوتری SPSS انجام گرفت.    ,

بررسی و تجزیه و تحلیل‌ داده‌ها نشان داد که:            ,

- بین منابع قدرت تخصص، مرجعیت، پاداش و قانون با اثربخشی ارتباطات سازمانی رابطه مستقیم و معنادار و بین منبع قدرت اجبار با اثربخشی ارتباطات سازمانی رابطه معکوس و معنادار وجود دارد.           ,

- بین‌منابع قدرت مدیران با سنوات‌خدمت ونیزسابقه مدیریت‌آنان‌ارتباط معنادار وجود دارد.    ,

- بین منابع مختلف قدرت مدیران بر حسب تخصص مدیریت و تخصص غیرمدیریت تفاوت معناداری وجود ندارد. ,

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





Test