تكنيك هاي تخمين سرعت و شار براي كنترل بدون سنسور در موتورهاي القايي 120ص
قیمت : 12.000 تومان
فهرست مطالب
تقديم أ
سپاسگزاري ب
چكيده ج
فهرست تصاوير ح
اختصارات ك
علائم ل
1-مقدمه 1
2-ماشين القايي، حركات و كنترل 5
1-2-كميات سه فاز، تعاريف و تبديل هاي فضاي برداري 6
2-2-معادلات ديناميكي ماشين القايي 9
3-2-كنترل ماشين القايي 13
1-3-2-كنترل V/Hz 13
2-3-2-FO با كنترل برداري 16
3-3-2-DFO 17
4-3-2-IFO 18
4-2-تنظيمات آزمايشي 20
3-كنترل بدون سنسور و نتايج آن در عملكرد سرعت پايين 22
1-3- نظري بر كنترل بدون سنسور ماشين القايي 23
2-3- متدهاي تخمين سرعت 24
3-3-كنترل بدون سنسور سرعت پايين 29
1-3-3-علت ناپايداري در سرعت پايين 30
2-3-3-محدوديت هاي عمل پايدار در سرعت پايين 32
4-يك نمونه گير مشار بر پايه ي تخمين گر فركانس PLL و كنترل بدون سنسور ماشين القايي 36
1-4- نمونه گير ولتاژ 37
2-4-اثر جهت ميدان ناصحيح در درايو IM با جريان ميدان ثابت 42
3-4-فيلتر پايين گذر برنامه پذير بر اساس تخمين فركانس PLL 45
1-3-4-توصيف يك LPF برنامه پذير 45
2-3-4- توصيف يك PLL (حلقه ي قفل شده ي فاز ) 48
4-4-توصيف سيستم كنترل 50
5-4- نتايج شبيه سازي 51
6-4- نتايج آزماشي 54
7-4-نتيجه 59
5-تخمين گرهاي سرعت كلاسيك و لغزشي MRAS براي كنترل بدون سنسور موتور القايي 60
1-5- رفتار MRAS كلاسيك 61
2-5- نمونه گير لغزشي با S واحد 66
3-5- نمونه گير MRAS لغزشي زمان گسسته 70
4-5-نمونه گير لغزشي با دو S 73
5-5-نتايج آزمايشگاهي 78
6-5-نتيجه 82
6-كنترل جريان قدرتمند با روش انتگرال لغزشي 84
1-6-تشريح مشكلات 85
2-6-كنترل جريان مجزا بوسيله ي انتگرال لغزشي 91
3-6-نتايج شبيه سازي 94
4-6-نتايج آزمايشگاهي 96
5-6-نتيجه 98
7-نتيجه 99
1-7-خلاصه 100
2-7-چشم انداز آينده 101
مراجع 102
فهرست تصاویر
شکل 1-2 تعادل بین بردار فضایی و مولفه های abc 7
شکل 2-2 مختصات مرجع ساکن 8
شکل 3-2 مختصات مرجع دورانی (dq) 9
شکل 4-2 مدار معادل d ماشین القایی در مختصات مرجع 11
شکل 5-2 مدار معادل q ماشین القایی درمختصات مرجع 11
شکل 6-2 شمای یک کنترل کننده ی V/Hz 15
شکل 7-2 اساس متد جهت میدان مستقیم (DFO) 17
شکل 8-2 بلوک دیاگرام متد کنترل بدون سنسور DFO موتور القایی 19
شکل 9-2 بلوک دیاگرام تنظیم آزمایشی 21
شکل 1-3 تخمین سرعت بوسیله ی متد MRAS 27
شکل 1-4 شارها و زاویه رتور واقعی و تخمینی توسط VM 40
شکل 2-4 گشتاور تولیدی تحت IFO 43
شکل 3-4جریان تحت موقعیت ناصحیح رتور 44
شکل 4-4 جریان تحت موقعیت ناصحیح رتور 44
شکل 5-4 بلوک دیاگرام LPF برنامه پذیر 45
شکل 6-4 مکان هندسی بردار بعنوان تابعی از K 46
شکل 7-4 PLL پیشنهادی برای تمین فرکانس در درایوهای IM 49
شکل 8-4 ساختمان سیستم کنترل برای مطالعهی PLL 51
شکل 9-4 زوایای ولتاژ تخمینی و واقعی در لحظهی شروع 52
شکل 10-4 Vq و فرکانس تخمینی در لحظهی شروع 53
شکل 11-4 شارهای حقیقی و تخمینی رتور 54
شکل 12-4 فرکانس های فرمان و تخمینی Hz 9-27-9 55
شکل 13-4 فرکانس های فرمان و تخمینی Hz 9-45-9 55
شکل 14-4نیروی ضد محرکه و شار استاتور با LPF برنامه پذیر1=k و 18=f 57
شکل 15-4 نیروی ضد محرکه و شارهای استاتور بوسیله ی نمونه گیر VM و LPF برنامه پذیر1=K و 1/2=f 57
شکل 16-4 تخمین فرکانس استاتور در حین انتقال از VM به PF برنامه پذیر 58
شکل 17-4 شارهای استاتور درحین تغییرات پله ای rpm700-100 59
شکل 1-5 تخمین سرعت MRAS کلاسیک تحت انتگرال ایده آل 62
شکل 2-5 مکان هندسی تخمین سرعت MRAS کلاسیک تحت انتگرال ایده آل 62
شکل 3-5 سرعت واقعی و تخمینی MRAS تحت انتگرال غیر ایده آل 65
شکل 4-5 شارهای واقعی و تخمینی MRAS تحت انتگرال غیر ایدهآل 65
شکل 5-5 سرعت واقعی و تخمینی SM MRAS تحت انتگرال ایده آل 69
شکل 6-5 سرعت واقعی و تخمینی SM MRAS تحت انتگرال غیر ایدهآل 69
شکل 7-5 شارهای تخمینی VM و SM MRAS تحت انتگرال غیر ایدهآل 70
شکل 8-5 سرعت واقعی و تخمینی DTSM MRAS تحت انتگرال غیر ایده آل 72
شکل 9-5 سرعت واقعی و تخمینی DTSM MRAS تحت انتگرال غیر ایده آل 73
شکل 10-5 سرعت واقعی و تخمینی بوسیلهی SM MRAS دو بعدی تحت انتگرال غیر ایده آل 75
شکل 11-5 شارهای مرجع و تخمینی بوسیلهی SM MRAS دو بعدی تحت انتگرال غیر ایده آل 76
شکل 12-5 کنترل های معادل 77
شکل 13-5 شارهای SM MRAS با S واحد 79
شکل 14-5 شارها و سرعت در شتاب تند شونده و SM MRAS با S واحد 80
شکل 15-5 شارها و سرعت در شتاب کند شونده ؛ SM MRAS با S واحد 80
شکل 16-5 شارهای SM MRAS با دو S 81
شکل 17-5 کنترل های معادل SM MRAS با دو S 81
شکل 18-5 شارها و سرعت SM MRAS با دو S 82
شکل 1-6 شمای کنترل جریان مجزای ماشین القایی 89
شکل 2-6 شمای کنترلر ISM برای جریان محور d 93
شکل 3-6 دینامیک جریانهای d-q بدون ولتاژهای جبرانساز 95
شکل 4-6 جریان های و اقعی و مدل با کنترلرهای ISM 95
شکل 5-6 جریان های واقعی و مدل با کنترلرهای ISM بدون تنظیم 96
شکل 6-6 جریانهای واقعی بدون ولتاژهای جبرانساز 97
شکل 7-6 جریان های واقعی تحت کنترل ISM 97
شکل 8-6 جریانهای واقعی تحت کنترل ISM 98
نظرات شما عزیزان: